جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » کتاب تصویری «آقا خرسه نمی‌تواند صبر کند» برای بچه‌ها منتشر شد

کتاب تصویری «آقا خرسه نمی‌تواند صبر کند» برای بچه‌ها منتشر شد

کد خبر: 4115

کتاب «آقا خرسه نمی تواند صبر کند» نوشته کارما ویلسون با ترجمه نازنین سود علیزاده توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «آقا خرسه نمی‌تواند صبر کند» نوشته کارما ویلسون با ترجمه نازنین سودعلیزاده یک کتاب تصویری درباره دوستی، صبر و هیجان است که برای «گروه سنی ب» در قالب کتاب‌های زرافه توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شده است.

هیجان، صبر و تحمل و در ادامه آن بی‌حوصلگی یک احساس مشترک است درواقع صبر ممکن است یک ویژگی و فضیلت باشد اما انتظار بسیار سخت است به ویژه برای کودکان! خرسی (شخصیت اصلی کتاب) در این داستان تمام تلاش خود را می‌کند تا همراه با دوستانش برای خرگوش جشن تولد بگیرند و او را شگفت‌زده کنند اما با عجله کردنش باعث ایجاد اتفاقاتی می‌شود. این داستان سعی دارد تا به طور غیرمستقیم مفهوم صبر و تحمل را به کودکان بیاموزد و علاوه بر آن به اهمیت دوستی، همکاری و حمایت از یکدیگر اشاره کند.

کارما ویلسون نویسنده این کتاب در ۲۷ سالگی متوجه شد که هنوز مانند زمانی که خودش کودک بود، عاشق کتاب‌های مصور و رمان‌های نوجوانان است. او که خود مادر سه فرزند خردسال بود، می‌دانست یک کتاب خوب برای همه سرگرمی است اما بسیاری از کتاب‌ها آن چیزی نبودند که فرزندانش می‌خواستند. به همین دلیل تصمیم گرفت تا خودش داستان بنویسد. از آن زمان تاکنون کتاب‌های متعددی از او چاپ و منتشر شده، جوایز گوناگونی دریافت کرده‌، به ده‌ها زبان ترجمه شده و برخی جزو فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفته‌اند.

جین چاپمن که تصویرگر این کتاب با نزدیک به ۳۰ سال سابقه فعالیت در این حوزه کتاب‌های متعدد و پرفروشی را در کارنامه کاری خود دارد.

از نازنین سودعلیزاده نیز که ترجمه این اثر را برعهده داشته، کتاب‌های دیگری مانند «چطور از دست یک هیولا خلاص شویم» و «همه آدم‌ها زیبا هستند» در قالب مجموعه کتاب‌های زرافه منتشر شده است.

در خلاصه داستان «آقا خرسه نمی‌تواند صبر کند» آمده است:

«حیوانات جنگل تصمیم دارند تا خرگوش را در روز تولدش غافلگیر کنند. گورکن با یک سبد پر از توت‌های قرمز آمده، کلاغ با خودش یک شمع آورده است، جغد یک دسته گل از جنگل چیده. خلاصه که همه دست به دست هم داده‌اند تا یک جشن تولد حسابی برای خرگوش بگیرند. آقا خرسه هم خیلی دوست دارد که کمک کند و از خوشحالی روی پایش بند نیست اما یک مشکل کوچک وجود دارد، اینکه آقا خرسه اصلاً اصلاً صبر و تحمل ندارد و همین باعث می‌شود که…»

جملات و عبارات تکرار شونده‌ای که در متن وجود دارد، مثل «آقا خرسه دیگر نمی‌توانست صبر کند» فضای جالبی را در داستان ایجاد کرده است. همچنین با توجه به انتخاب لغات مناسب، اندازه و فونت استاندارد کتاب، به کودکان اجازه می‌دهد تا دایره لغات خود را گسترش دهند و خواندن آن را برای کودکان آسان می‌کند.

این کتاب تصویری در ۳۶ صفحه و قطع خشتی بزرگ عرضه شده است.

کد خبر 5652931

منبع: mehrnews-5652931

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید