جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » نیسان آبی؛ روایتی مشابه از دوستی‌های جمشید و رضا

نیسان آبی؛ روایتی مشابه از دوستی‌های جمشید و رضا

کد خبر: 4113

بازی ایرانی «نیسان آبی» برگرفته از سریال نیسان آبی بوده که در کافه بازار و مایکت منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بازی نیسان آبی برگرفته از سریال نیسان آبی در کافه بازار و مایکت منتشر شده است و از آنجا که در این سریال جمشید و رضا دو دوست قدیمی هستند که در جوانی عاشق می‌شوند و هر کدام مسیری را در پیش می‌گیرند، اما از آنجایی که دست سرنوشت آن‌ها را بهم گره زده است، خیلی راه دوری نمی‌توانند بروند و اصولاً هرجا که جمشید حضور دارد، سر و کله رضا هم پیدا می‌شود و اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد. در بازی اندروید نیسان آبی هم این اتفاق دقیقاً تکرار شده با این تفاوت که گیمر باید به شخصیت‌های اصلی کمک کنید که زندگی خود را سر و سامان بدهند و مستقل شوند.

نیسان آبی، یک بازی در سبک تفننی است که با جفت کردن رنگ‌های مثل هم و ترکاندن آن‌ها بازی پیش می‌رود. مدریک با ترکیب کردن این گیم‌پلی در یک سیر داستانی، تلاش در خلق تجربه جدیدی در این سبک داشگ-جته. سبکی که از بازی گلمراد شروع شده بود، اما در این بازی همانی هم که بود، باز مانده است. همچنین در این بازی حال و هوای دهه شصت را تداعی کرده است اما باید این نکته را در نظر داشت که در دهه شصت، هیچ مسجدی تا این اندازه خالی نبود.

هسته اصلی گیم‌پلی بازی، همان سبک معروف جورچین و انتخاب همرنگ است که موارد جدیدی به آن اضافه شده‌اند. مثل بمب و فرفره و بیل و… اما اگر بازی همین موارد بود، بسیار ارزشمندتر از محصول فعلی می‌شد.

ترکیب این گیم‌پلی با داستان، به بدترین وجه در گیم‌دیزاین انجام شده است. گیمر برای قدم از قدم برداشتن در سیر داستان بازی، باید یک مرحله از گیم‌پلی اصلی بازی را انجام دهید. بازی مثل حیوان شکارچی‌ای است که دنبال طعمه‌های مختلفی می‌رود و در نهایت به هیچ کدام هم نمی‌رسد.

نقطه قوت بازی، در گرافیک است. بازی گرافیک خوب و زیبایی دارد. نقشه دو و نیم بعدی بازی، به خوبی و با دقت طراحی شده. طراحی دقیق قسمت‌های مختلفی همچون خانه، ماشین، مغازه و فروشگاه، مسجد و سایر قسمت‌های نقشه، نمره بالایی به گرافیک بازی می‌دهد. هرچند که از بازی موبایلی انتظاری بیشتر از این هم نمی‌رود.

بازی نیسان آبی؛ روایتی مشابه از دوستی‌های جمشید و رضا

بازی در موسیقی هم عملکرد مورد رضایتی ندارد؛ بازی تنها دو موسیقی دارد. صداهای بازی بسیار کم هستند و بازی فاقد هرگونه دوبله است. همچنین بازی نیسان آبی یک بازی با گرافیک زیباست که مراحل تفننی آن، مورد مناسبی برای سپری زمان است.

کد خبر 5652983

منبع: mehrnews-5652983

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید