دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » کتاب «هنرهای اسلامی» منتشر شد/ ترجمه مداخلی از دانشنامه بریتانیکا

کتاب «هنرهای اسلامی» منتشر شد/ ترجمه مداخلی از دانشنامه بریتانیکا

کد خبر: 4099

کتاب «هنرهای اسلامی؛ ادبیات، موسیقی، نمایش، تجسمی – هنر در دانشنامه بریتانیکا ۴» با ترجمه ولی‌الله کاووسی توسط مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) فرهنگستان هنر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «هنرهای اسلامی؛ ادبیات، موسیقی، نمایش، تجسمی – هنر در دانشنامه بریتانیکا ۴» به‌تازگی با ترجمه ولی‌الله کاووسی در ۳۴۸ صفحه و بهای ۱۵۰ هزار تومان توسط مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) فرهنگستان هنر، منتشر شده است. آنه ماری شیمل، آمنون شیلوه، جاکوب ام. لانداو، الک گرابار و… نویسندگان مدخل‌های این کتاب هستند.

هنرهای اسلامی، هنرهای ادبی، نمایشی، و تجسمی جمعیت عظیم خاورمیانه و جاهای دیگر است که از سده هفتم میلادی به بعد دین اسلام را پذیرفتند. پیروان این دین چنان تنوع نامحدودی از ادبیات و هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی و موسیقی خلق کرده‌اند که عملاً هر تعریف جامعی را به چالش می‌کشد.

در معنای محدود، می‌توان گفت هنرهای اقوام مسلمان فقط همان‌هایی است که مستقیماً از معارف اسلامی برمی‌خیزند. با این حال، معمولاً این اصطلاح برای همه هنرهای پدیدآمده به دست مردم مسلمان به کار رفته است، چه با دین آنها مرتبط باشد چه نباشد. موضوع این نوشتار شامل هنرهای پیشااسلامی ایرانیان و عرب‌ها و دیگر اقوام آسیای صغیر و شمال آفریقاست که در نهایت دین اسلام را پذیرفته‌اند.

کد خبر 5653019

منبع: mehrnews-5653019

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید