جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » برخی فعالیتهای آرایشگاهها مصداق دخالت در امور پزشکی است

برخی فعالیتهای آرایشگاهها مصداق دخالت در امور پزشکی است

کد خبر: 4090

یاسوج- رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: در برخی از آرایشگاه‌های شهر یاسوج اقداماتی انجام می‌شود که مصداق دخالت در امور پزشکی است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نیازی شامگاه یکشنبه در بازدید از آرایشگاه‌های شهر یاسوج افزود: هر فعالیتی که با خون و فرآورده‌های خونی ارتباط داشته باشد، در آرایشگاه‌های زنانه ممنوع است.

وی با بیان اینکه بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی، برداشتن چربی، خال کوبی و …برخی از این موارد هستند، گفت: یکی از فعالیت‌هایی که در برخی آرایشگاه‌ها انجام می‌شود، خال کوبی بدن است که به هر صورت در آرایشگاه‌ها غیرقانونی است.

نیازی افزود: نگهداری وسایل پاکسازی پوست، غیرمجاز در شرایط و مکان غیرمجاز، وسایل پاکسازی پوست غیرمجاز، قرار داشتن روشویی در اتاق پاکسازی پوست، استفاده از رنگ‌های غیرمجاز ابرو، نداشتن کارت تندرستی، نداشتن جعبه کمک‌های اولیه با تجهیزات و عدم نصب پوسترهای آموزشی هشداردهنده از موارد تخلف آرایشگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: استفاده از سوزن و تیغ جراحی خطرات بسیاری در پی دارد و این افراد در آرایشگاه‌ها ابزار استریل کردن ندارند و در خصوص استفاده از این وسایل آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و چنانچه تیغی آلوده باشد، موجب آلودگی و بیماری می‌شود و تمام این کارها در حیطه پزشکی است و فعالیت آرایشگاه‌ها در این زمینه‌ها غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد کاشت موی غیر قانونی و غیر بهداشتی نیز انجام می‌شود، گفت: در این بازدیدها مشخص شد که ۷۰ درصد از آرایشگاه‌ها مجوز دارند و ۳۰ درصد آنها فاقد مجوز هستند و در برخی از آرایشگاه‌ها نیز افرادی در کارهای پزشکی دخالت می‌کنند که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند.

نیازی تاکید کرد: این افراد از رنگ‌ها و ژل‌هایی استفاده می‌کنند که اغلب غیرمجاز هستند و بسیاری از آنها نیز فله‌ای و فاقد استانداردهای پزشکی هستند و مراجعه به این آرایشگاه‌ها در بسیاری از موارد، باعث آسیب‌هایی می‌شوند که اغلب جبران‌ناپذیرند.

وی با بیان اینکه عفونت‌های ثانویه و بسیاری از بیماری‌هایی که ممکن است در درازمدت به وجود بیایند، از پیامدهای این فعالیت‌های غیرمجاز است، گفت: شهروندان یاسوجی برای اقداماتی که در حوزه پزشکی قرار می‌گیرند، حتماً به پزشک مراجعه کنند و از مراجعه به آرایشگاه‌ها برای دریافت خدمات پزشکی خودداری کنند.

کد خبر 5652741

منبع: mehrnews-5652741

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید