دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » بیش از ۲ میلیون تن کالا از یزد به خارج از کشور صادر شد

بیش از ۲ میلیون تن کالا از یزد به خارج از کشور صادر شد

کد خبر: 4074

یزد- مدیرکل گمرک استان یزد از صادرات بالغ بر ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۸۲۲ تن کالا از یزد به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گمرک استان یزد، محمدحسین سلمانی در دیدار با مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب کشور با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در زیرساخت ها هزینه نیست، اظهارداشت: یزد استانی صنعتی است و سرمایه گذاری در زیرساخت های این استان ضمن اینکه هزینه های جانبی را کاهش می دهد به نوعی سرمایه گذاری پربازده است که این شرکت از سود آن در آینده منتفع می شود.

وی با تاکید بر ادامه روند تعامل کنونی گمرک با شرکت انبارهای عمومی گفت: در سایه همین تعامل همکاری های خوبی شکل گرفته که از جمله آن می توان به آغاز حصارکشی مجموعه انبارهای عمومی یزد پس از ۲۰ سال اشاره کرد.

مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به عملکرد هشت ماهه گمرک یزد افزود: در این مدت ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۸۲۲ تن کالا به ارزش ۳۲۷ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۸۴۳ دلار از گمرک یزد به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن ۸ درصد و از نظر ارزش ۴ درصد رشد داشته است.

سلمانی از رشد ۳ درصدی تعداد اظهارنامه های صادرات و واردات گمرک یزد در ۸ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد و افزود: در ۸ ماهه سال جاری ۹۱ هزار و ۱۹۹ تن کالا به ارزش ۱۷۳ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۸۵ دلار از طریق گمرک یزد به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن ۴۸ و از حیث ارزش ۱۰ درصد رشد را نشان می دهد.

حمید نجات بخش، مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب کشور نیز در این دیدار با اشاره به طرح ها و سرمایه گذاری های این شرکت در استان از جمله حصار کشی محوطه شرکت انبارهای عمومی یزد، اظهار داشت: تجهیزات شرکت انبارهای عمومی نیز در حال خریداری است که با توجه به نیازسنجی در سطح کشور توزیع می شود.

کد خبر 5652725

منبع: mehrnews-5652725

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید