جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » هر چادر عشایر یک کارگاه اقتصاد مقاومتی

هر چادر عشایر یک کارگاه اقتصاد مقاومتی

کد خبر: 3854

اردبیل- معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه گفت: هر چادر عشایر به مثابه یک کارگاه اقتصاد مقاومتی است که در مقابل تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایستادگی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید ضیاالدین حزنی ظهر شنبه در همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایر اصلاندوز و گرامیداشت مقاومت ۱۸۵ شهید عشایر استان اردبیل اظهار کرد: ما این همایش را در اغلب استان‌های کشور برگزار کردیم و در آن ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از شبانان و گله‌داران عشایر تجلیل شدند.

وی هدف از برگزاری این مراسم‌ها در سراسر کشور را ترسیم مشکلات عشایر مقابل چشم مسئولان اعلام کرد و گفت: عشایر سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی هستند و ضروری است تا مشکلات آنها احصا و در راستای حل آن تلاش شود.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با بیان اینکه عشایر کشور بدون هرگونه دستورالعمل و ابلاغیه وظیفه تولید، پاسداری از مرزها و امنیت کشور را با جان و دل انجام می‌دهند، تصریح کرد: عشایر ما امروز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند که ضروری است منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، دامپزشکی و برخی از بانک‌های عامل در راستای حل مشکلات بیشتر تلاش کنند.

حزنی با بیان اینکه عشایر قشر ارزشمند کشور هستند، افزود: اینها انسان‌های بزرگی هستند که کارهای بزرگی را در کشور انجام دادند و هر چند با سن کوچک به کار شبانی و گله‌داری مشغولند اما سنگر اقتصاد کشور را خالی نگذاشته‌اند.

وی به تشکیل شورای عشایر در تمامی استان‌ها و شهرها تاکید کرد و ادامه داد: برای ایجاد امنیت پایدار و نگهداری عشایر در مرزها، ما وظیفه سنگینی داریم که باید در درجه اول با احصا و شناسایی مشکلات عشایر نسبت به رفع دغدغه‌های آنها اقدام کنیم.

حزنی ترویج فرهنگ محرومیت‌زدایی، مردم‌داری و مردم‌یاری را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه به طور مداوم و مستمر با عشایر، روستاییان و گله‌داران جلسات مشترکی را برپا کرده و از عمیق شدن مشکلات جلوگیری می‌کند.

وی از حمایت ویژه دولت سیزدهم از عشایر و مناطق عشایری خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد گوشت قرمز و پنج درصد صنایع دستی در کشور توسط عشایر تولید می‌شود.

حزنی به افتخارآفرینی شهدای عشایر اشاره کرد و افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شهید عشایر در کشور داریم که به وجود تک تک آنها افتخار می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه هر چادر عشایر را یک کارگاه اقتصاد مقاومتی در مقابله با تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی دشمن اعلام کرد و ادامه داد: اگر وظایف خود را در قبال عشایر به درستی انجام دهیم، هیچ‌گاه شرمنده این قشر شریف نخواهیم بود.

کد خبر 5645692

منبع: mehrnews-5645692

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید