دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » تفاهمنامه همکاری کتابخانه ملی و سازمان مدیریت بحران تهران امضا شد

تفاهمنامه همکاری کتابخانه ملی و سازمان مدیریت بحران تهران امضا شد

کد خبر: 3833

کتابخانه ملی، شهرداری منطقه ۲۱ و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در راستای بهبود شرایط نگهداری و حفظ هویت اسناد ملی کشور و ارتقاء سطح همکاری‌های فیمابین، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، شهرداری منطقه ۲۱ تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در راستای بهبود شرایط نگهداری و حفظ هویت اسناد ملی کشور و ارتقا سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌های بهینه فیمابین، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

این تفاهمنامه همکاری که با تأیید شورای شهر تهران عملیاتی شده است؛ به منظور تأمین فضای مناسب برای نگهداری موقت و تجمیع میراث مکتوب کشور انجام شده است.

بر اساس این تفاهمنامه و به دلیل مشکلات ناشی از دپوی حجم زیاد اسناد انتقالی در ساختمان آرشیو ملی و آلودگی محیطی، مقرر شد یکی از پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران شهر تهران برای نگهداری موقت و تجمیع اسناد ملی، به معاونت اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اختصاص یابد. بر همین اساس پایگاه بزرگی در منطقه غرب تهران در اختیار این معاونت قرار گرفته است.

پایگاه اختصاص یافته، زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع و دارای حدود ۱۰۰۰ متر مربع زیر بنا است. این پایگاه دارای فضای نگهداری و استقرار اسناد و فضای اداری برای بررسی اسناد در محل و انتقال اسناد واجد ارزش به مخازن آرشیوی است.

کد خبر 5645569

منبع: mehrnews-5645569

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید