جمعه، 21 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ضرورت انسجام دستگاه ها برای ترویج آموزه های قرآنی

ضرورت انسجام دستگاه ها برای ترویج آموزه های قرآنی

کد خبر: 3782

ساری- قاری ممتاز مازندرانی بر لزوم انسجام دستگاه‌های متولی برای ترویج آموزه‌های قرآنی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل تقی‌پور قاری ۲۸ ساله محمودآبادی یکی از هفت قاری ممتاز مازندرانی که در هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان به قرائت آیات آسمانی پرداخت پیش ازظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه‌های متولی باید با قرار گرفتن در کنار یکدیگر و اجرای ایده‌های نو موجبات حضور بیشتر نسل جوان در عرصه قرآن را فراهم کنند.

وی افزود: سطح این دوره از مسابقات بسیار بالا بوده و خوشبختانه بر سطح کیفی مسابقات هر ساله افزوده می‌شود.

این قاری ممتاز مازندرانی با بیان اینکه انس با قرآن همواره با برکت است، افزود: هنگام مشکلات زندگی، قرآن را باز کنید، چند آیه‌ای بخوانید و سپس از خداوند طلب گشایش کنید و این راهی است که بنده از آن پاسخ گرفته‌ام.

تقی پور که قرائت قرآن کریم را از سن ۱۰ سالگی آغاز کرده است، در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید یک آیه از قرآن را به ما هدیه دهید کدام آیه را انتخاب می‌کنید؟ یادآور شد: به نظرم اگر هر انسان مسلمانی این آیه از سوره علق که خداوند متعال می‌فرماید: (علم یعلم به ان‌الله یری. آیا نمی‌دانید که خداوند شما را می‌بیند؟) را همواره به یاد داشته باشد او را از بسیاری از خطرات، گناهان و آسیب‌ها به دور خواهد داشت.

گفتنی است: اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی مازندران به میزبانی شهرستان قائم شهر و در مصلی جمعه این شهر در حال برگزاری است. در این مراسم ۷ قاری ممتاز استان، تلاوت‌های خود را قرائت می‌کنند و از میان قاریان، ٣ نفر به عنوان برگزیده به جشنواره کشوری راه خواهند یافت.

کد خبر 5645019

منبع: mehrnews-5645019

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید