شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » همایش توانمند سازی مداحان استان سمنان برگزار شد

همایش توانمند سازی مداحان استان سمنان برگزار شد

کد خبر: 3755

سمنان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری اردوی توانمند سازی مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) استان در قالب اردوی «الی الحبیب» خبر داد.

حجت الاسلام عباس عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه به مناسبت ایام ولادت حضرت زینب (س) اردوی تربیتی، فرهنگی و آموزشی ستایشگران جوان و شاخص استان سمنان در روزهای نهم و دهم آذرماه برگزار شد، تاکید کرد: شهرستان قم و حرم مطهر جمکران میزبان این اردوی فرهنگی و تربیتی بود.

وی با بیان اینکه مداحان و ستایشگران شاخص استان سمنان در این اردوی تربیتی دو بخش شامل مباحث تخصصی توانمند سازی ستایشگران که در وادی شعر، سبک و فنون ستایشگری و همچنین مسائل تحلیلی، تهذیبی و نگرشی است، آموزش می‌بینند، افزود: در این آموزش‌ها از اساتید برتر کشوری بهره‌گیری شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان آشنا شدن جامعه ستایشگری استان و شهرستان‌های مختلف با همدیگر و شکل‌گیری شبکه ستایشگران اهل بیت (ع) جوان و شاخص را از جمله اهداف این همایش دانست و تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف ما چه در منبر و چه در مداحی این است که افراد شاخص از همدیگر چندان خبری نداشته و ارتباطات منسجم و مشخص جمعی و شخصی ندارند و لذا تلاش کردیم که آن‌ها را در قالب این اردو گردهم بیاوریم.

عبدالهی با بیان اینکه: ایجاد شبکه ستایشگران جوان و شاخص استان سمنان یک ضرورت است، ابراز کرد: می‌بایست ساز و کاری در استان شکل می‌گرفت تا مداحان ابتدا همدیگر را پیدا کرده و هماهنگ و هم صدا و هم افزا، از ظرفیت‌های موجود مطلع باشند و همچنین بتوانند در حوزه ستایشگری با هم همکاری داشته تا شبکه قدرتمند مداحان در تحولات فرهنگی و اجتماعی استان نقش آفرینی کند.

وی از اجرای طرح پایش و همچنین برنامه‌ریزی و رصد ستایشگران نوجوان و جوان در استان سمنان نیز در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: ایجاد یک شبکه ستایشگری توانمند، هدف این طرح است.

کد خبر 5644765

منبع: mehrnews-5644765

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید