جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » حاکمیت قانون بهترین راهکار مقابله با فساد اداری است

حاکمیت قانون بهترین راهکار مقابله با فساد اداری است

کد خبر: 3746

تبریز- مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: حاکمیت قانون، دقت در گزینش افراد، نظارت مستمر در امور و مسئولیت پذیری بهترین راهکار مقابله با فساد اداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی عصر پنج شنبه در دوره آموزشی ارتقا سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی در جمع مدیران جهاد کشاورزی و مدیران آب و خاک و امور اراضی منطقه یک استان شامل شهرستان‌های اهر، ورزقان، هریس، کلیبر، هوراند و خدا آفرین گفت: هدف از دوره‌های آموزشی ارتقا سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی شفاف سازی و فرهنگ سازی نظارت همگانی و شناسایی گلوگاه‌های فساد و برخورد قاطع و مؤثر با فساد اداری در کنار حمایت از فعالیت‌های سالم اداری و شایسته گزینی است.

وی در ادامه به برخی مصادیق منکر و فساد در ادارات پرداخت و ادامه داد: ارتشا و رابطه گرایی و جعل و کم کاری و ترک فعل و تبعیض در رفتار با کارمندان و ارباب رجوع از جمله مواردی هستند که می‌تواند به بروز فساد منجر شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در خاتمه با اشاره به برگزاری جلسات سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی بصورت منطقه‌ای در کل استان پرداخته و هدف از این جلسات را سالم سازی مجموعه عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این دوره آموزشی گفت: از جمله کارهای شاخص هر سازمان که نقش مهمی در ارتقا سلامت اداری دارد رعایت متقابل حقوق مردم است.

شهرام شفیعی افزود: نباید مدیران در تخلفات اداری کارمندان سهل انکاری داشته باشند.

علیرضا محمد نژاد داریانی رئیس اداره حقوقی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این دوره آموزشی گفت: مبانی ارتقا سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی شامل حاکمیت قانون، مسئولیت پذیری و تسهیل گری در امورات اداری و شفاف سازی امور می‌شود.

کد خبر 5644756

منبع: mehrnews-5644756

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید