چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » مانور زلزله در مدارس و محلات همجوار استان سمنان برگزار شد

مانور زلزله در مدارس و محلات همجوار استان سمنان برگزار شد

کد خبر: 3654

سمنان- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه آموزش نکات ایمنی هنگام وقوع بلایای طبیعی اصل مهم در کاهش تلفات است، گفت: مانور زلزله در مدارس استان برگزار شد.

ایرج کارخایی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه آموزش نکات ایمنی برای عموم مردم یک ضرورت است، ابراز داشت: بر این اساس مانور زلزله در مدارس و محلات همجوار استان سمنان برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری مانور زلزله و ایمنی به صورت محله محوری دنبال می‌شود، افزود: در این راستا به ساکنان محله‌های مجاور مدارس نیز آموزش‌های لازم ارائه شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه افزایش آگاهی عمومی به ویژه ساکنان محله‌های مجاور مدارس و اولیای دانش آموزان هدف اصلی این طرح بود، ابراز داشت: این اقدام می‌تواند به کاهش تلفات نیروی انسانی در مواجه با بحران بسیار کمک کند.

کارخائی با بیان اینکه آموزش حداقل‌های امداد و نجات و نحوه پناه گیری هنگام وقوع بحران برای عموم مردم در سنین مختلف ضروری است، تصریح کرد: با آموزش‌های اصولی مردم می‌توانند هنگام بحران در کنار نیروهای امدادی قرار گرفته و در عادی شدن شرایط شهر و روستا کمک کننده و مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه آموزش نکات ایمنی هنگام رخداد بلایای طبیعی از جمله زلزله پیگیری می‌شود، افزود: اجرای برنامه‌های ارتقای تاب‌آوری اجتماعی هنگام مدیریت بحران با مشارکت اهالی محله‌های همجوار با مدارس در دستور قرار دارد.

کد خبر 5643799

منبع: mehrnews-5643799

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید