چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد

کد خبر: 3508

مشهد ـ اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی با توجه به ورود و فعالیت سامانه بارشی از سه شنبه و کاهش دما برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز هشدار زرد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، روند کاهش دما از فردا سه‌شنبه ۸ آذر در خراسان رضوی آغاز و انتظار می‌رود تا پایان هفته جاری دما بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.

ضمن اینکه ماندگاری هوای سرد در استان طی هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت. همچنین در این بازه زمانی علاوه بر افزایش شدت وزش باد، وقوع بارش‌هایی بشکل باران و باران و برف در استان بویژه نیمه شمالی پیش‌بینی می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: کاهش قابل ملاحظه دما طی هفته جاری و کاهش تدریجی دما و ماندگاری هوای سرد طی هفته آینده. (از روزهای پایانی هفته جاری دمای حداقل شبانه در اکثر نقاط استان به صفر و کمتر از صفر درجه خواهد رسید و دمای روزانه نیز نسبت به روز جاری (دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۰۷) بین ۱۰ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد).

همچنین در ادامه این اطلاعیه به بارش باران، باران و برف و در نواحی سردسیر استان بارش برف بویژه در نیمه شمالی طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری همچنین شنبه هفته آتی اشاره شده است.

در ادامه این اطلاعیه می‌افزاید: تشکیل مه، کاهش دید و لغزندگی محورها مخصوصاً محورهای سردسیر و کوهستانی استان و همچنین از یکشنبه هفته آینده با توجه به پایداری جو و احتمال گسترش لایه اینورژن (وارونگی دما) روند افزایش آلاینده‌های جوی را در شهرهای بزرگ و صنعتی استان نیز شاهد باشیم.

در ادامه زمان شروع فردا سه‌شنبه ۸ آذر ماه و پایان تا اواخر هفته آینده خواهد بود.

در این اطلاعیه توصیه شده است: تمهیدات لازم در خصوص تأمین سوخت و مدیریت منابع انرژی، تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی و باغی همچنین تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و..... بهمراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ای بخصوص محورهای سردسیر و کوهستانی استان را مدنظر قرار دهید.

کد خبر 5642352

منبع: mehrnews-5642352

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید