دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » تدوین تقویم مناسبتی ملی مذهبی در مازندران/عملیات فرهنگی طراحی شد

تدوین تقویم مناسبتی ملی مذهبی در مازندران/عملیات فرهنگی طراحی شد

کد خبر: 3450

ساری-معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی مازندران از تدوین تقویت مناسبتی ملی ومذهبی در استان خبر داد.

حجت الاسلام علی اکبر درخشنده در گفتگو با خبرنگار مهر از تدوین تقویم مناسبی ملی و مذهبی ویژه برنامه‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در استان خبر داد و گفت: در این تقویم تمامی برنامه‌های مناسبتی ملی و مذهبی تا پایان سال طراحی و مشخص شده است.

وی با اظهار اینکه در این تقویم برنامه‌هایی متنوعی نظیر ویژه برنامه سالروز ولادت حضرت زینب (س) و آئین تجلیل از همسران جانبازان، پرستاران قرآنی و حافظ قرآن، همایش بانوان زینبی و غیره آمده است، افزود: همچنین همزمان با بازی تیم فوتبال ایران در جام جهانی و پس از بای ویژه برنامه‌هایی موسوم به اقتدار و عزت در شهرستان‌ها طراحی شده است.

وی با گرامیداشت ایام فاطمیه از تدوین ویژه برنامه‌هایی برای این مناسبت خبر داد و گفت: همایش مبلغان مستقر و طرح هجرت، اجرای عملیات فاطمیه شامل عهد فاطمی و خانه مادری از دیگر طرح‌های تدوین شده در قالب تقویم مناسبتی است.

حجت الاسلام درخشنده پویش خانه فاطمی را ناظر بر مجالس خانگی دانست که در خانه‌ها برگزار می‌شود و ادامه داد: پویش عهد فاطمی نیز شامل خطبه‌های فاطمی و غیره است که در قالب عهدنامه‌ای برای مخاطبان ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی مازندران همایش نخبگان تبلیغ و مداحی، ویژه مبلغان و مداحان شاخص با همکاری شبکه هیئت را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و افزود: در ایام فاطمیه و همچنین ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی و دهه بصیرت نیز برنامه‌های مناسبتی تدارک دیده شده است.

طراحی عملیات فرهنگی در مازندران

وی با اشاره به طراحی عملیات فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این عملیات در زمینه‌های دارالقرآن مریم، رسانه و فضای مجازی، تشکل‌های دینی، اتاق وضعیت، فرق و ادیان و شبکه تبلیغ طراحی و پی ریزی شده است.

وی برگزاری دوره‌های علوم معارف قرآنی، سبک زندگی قرآنی، تربیت کادر متخصص قرآنی، آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن، آموزش حفظ عمومی و تخصصی قرآن کریم، آموزش تفسیر قرآن کریم و ساماندهی مؤسسات و خانه‌های قرآنی را از برنامه‌های عملیات فرهنگی در حوزه دارالقرآن کریم یاد کرد.

حجت الاسلام درخشنده شبکه سازی و شبکه یابی، تهیه و تولید محتوای رسانه‌ای، مهندسی نشر و جریان سازی فرهنگی، آموزش و توانمندسازی، اطلاع رسانی خبری و رسانه‌ای را از راهبردهای عملیات روانی رسانه و فضای مجازی برشمرد و گفت: رصد کنشگران زیست بوم‌های فرهنگی اجتماعی، پیمایش و سنجش زیست بوم‌های اجتماعی، ایجاد مرجع کسب داده‌ها و اطلاعات مهم سازمان و کمک به اثرسنجی اقدامات سازمان در عرصه فرهنگ را از اهداف عملیات فرهنگی در اتاق وضعیت بیان کرد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: رصد وضعیت حوزه فرق و ادیان و گروه‌های نوظهور، بانک اطلاعات جامع ادیان و مذاهب وفرق، پژوهش و مطالعه ادیان و فرق، راه اندازی کلینیک مشاوره و برگزاری و کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی از جمله عملیات فرهنگی در حوزه فرق و ادیان است.

وی ترویج تبلیغ گفتمان ساز و جریان ساز، شبکه مبلغان عملیات تبلیغ، ساماندهی و توانمندسازی شبکه تبلیغ، ارائه محتوای تبلیغی هدفمند، تشکیل و تقویت شبکه امامان محله، نقش آفرینی مدیریتی و اجرای شریکه امام، جامعه پردازی ولایی با محوریت مسجد، آموزش و توانمندسازی شبکه امامت را از برنامه‌ها در حوزه شبکه تبلیغ برشمرد.

کد خبر 5641683

منبع: mehrnews-5641683

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید