پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » صنعتگران باید با تفکر بسیجی برای پیشرفت کشور فعالیت کنند

صنعتگران باید با تفکر بسیجی برای پیشرفت کشور فعالیت کنند

کد خبر: 3337

اهواز- فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: باید با تفکر بسیجی و با رویکردی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت، صنعتگران برای پیشرفت کشور فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوارپور پیش از ظهر امروز یکشنبه در نخستین یادواره شهدای صنعت خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مسیری که همسو با شهدا انتخاب شده است، مسیر درست و هدایت شده‌ای است و در این راه باید با منش و اخلاق شهدا آشنا شویم.

وی گفت: یکی از مسائلی که دشمنان انقلاب اسلامی از همان زمان پیروزی انقلاب در برنامه‌های خود داشتند، فروپاشی اقتصاد کشور بود، دشمنان همواره تلاش کرده‌اند تا انقلاب اسلامی را با فشار اقتصادی به مرحله فروپاشی برسانند.

سردار شاهوار پور اظهار کرد: به همین منظور در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، برخی کارخانه‌ها تعطیل یا نیمه تعطیل شدند و با شروع جنگ تحمیلی، دشمن تلاش کرد تا فشار بیشتری را بر ایران وارد کند.

وی، یکی از راهبردهای دشمن در جنگ تحمیلی را فلج کردن کشور از طریق تعطیلی بخش صنعت عنوان کرد و گفت: حمله به بندر خرمشهر به عنوان یکی از بنادر تجاری ایران و حمله به صنایع نفت و پالایشگاه آبادان از جمله اقدامات دشمن در این راستا بود.

سردار شاهوارپور ادامه داد: در ۶ ماهه اول جنگ تحمیلی بخش صنعت در همه استان‌های مرزی تعطیل شد و بسیاری از کارکنان بخش صنعت برای حفاظت از کار و تولید کشور به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه در این شرایط باید برای اداره جنگ و کشور صنایع بازیابی می‌شد، اظهار کرد: در این شرایط سخت بخش صنعت موفق شده در مدت کوتاهی خود را بازیابی کند.

سردار شاهوارپور افزود: امروز صنایع مختلف در خوزستان در بهترین جایگاه قرار دارند، البته انتظار می‌رود که صنایع پایین دستی در استان بیش از این رشد کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۲ درصد اشتغال کشور در بخش خدمات و در حوزه صنعت تنها ۲۸ درصد است، گفت: باید برنامه‌ریزی شود تا شاهد توسعه و ایجاد اشتغال بیشتری در بخش صنایع پایین دستی باشیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان بیان کرد: باید با تفکر بسیجی و با رویکردی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت، صنعتگران برای پیشرفت کشور فعالیت کنند.

کد خبر 5641342

منبع: mehrnews-5641342

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید