دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » وضعیت ذخیره ۳ گروه خونی در اصفهان قرمز شد

وضعیت ذخیره ۳ گروه خونی در اصفهان قرمز شد

کد خبر: 3256

اصفهان – مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: وضعیت ذخیره ۳ گروه خونی «O+»،«O-» و «AB-» در استان اصفهان در حالت قرمز قرار گرفته است.

علی فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت اهدای خون در استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر با ۲ هزار و ۲۵۶ واحد ذخیره خونی در استان به میزان ۵.۷ روز رسیده است.

وی با بیان اینکه در آبان ماه امسال ۱۴ هزار و ۹۴۰ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند، ادامه داد: از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۵۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه ۶۴ درصد از اهدا کنندگان خون در استان اصفهان اهداکننده مستمر هستند، ابراز داشت: همچنین تعداد مشارکت بانوان در اهدای خون نیز کاهش یافته و به ۲.۸ درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه اهدای خون جنسیت و فقیر و غنی ندارد، افزود: همه باید نسبت به کمک به همنوعان خود توجه داشته باشند.

فتوحی همچنین با بیان اینکه به دنبال توسعه مراکز اهدای خون در استان اصفهان هستیم، گفت: برای این امر کمک خیران می‌تواند بسیار سازنده باشد.

لزوم توسعه مراکز اهدای خون در اصفهان

وی میزان مراجعات روزانه به مراکز اهدای خون شهرستان اصفهان را روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: با توسعه مراکز می‌توان ذخایر خونی بهتری را داشت.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر مراکز اهدای خون خواجو، خمینی‌شهر و عاشق اصفهانی هر روز از ساعت ۸ تا ۱۳ نسبت به دریافت خون اقدام می‌کنند، ادامه داد: مرکز اهدای خون زرین شهر در روزهای یکشنبه و سه شنبه و مرکز اهدای خون شاهین شهر نیز روزهای زوج نسبت به خونگیری اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود ذخیره برخی از گروه‌های خونی نیز ادامه داد: وضعیت ذخیره ۳ گروه خونی «O+»،«O-» و «AB-» در استان اصفهان در حالت قرمز قرار گرفته است.

کد خبر 5640954

منبع: mehrnews-5640954

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید