جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۷ میلیون ایرانی بازی‌ موبایلی انجام می‌دهند

۷ میلیون ایرانی بازی‌ موبایلی انجام می‌دهند

کد خبر: 3243

اردبیل- دبیر هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای کشور گفت: ۷ میلیون ایرانی، بازی موبایلی به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق دهنوی شامگاه شنبه در آئین اختتامیه هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: بعد از برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در مشهد، این بار در مهد تشیع دارالارشاد اردبیل حاضر شدیم تا در این استان نیز علاقه‌مندان گردهم آمده و به صورت حرفه‌ای بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری جام جهانی، شرکت‌کنندگان در این رویداد در بازی فیفا ۲۲ رقابت کرده تا امروز شاهد معرفی منتخبان باشیم.

دبیر هفتمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی کشور گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفته تا در دوره جدید فعالیت از تمرکز در پایتخت خودداری کرده و در همه شهرها و استان‌ها منهای مرکز، توسعه برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را انجام دهد.

دهنوی افزود: در ۶ دوره گذشته به ویژه در ایام کرونا این رویداد غیرحضوری و در فضای مجازی برگزار شد اما در هفتمین دوره تصمیم گرفتیم در استان‌های مختلف نظیر اردبیل، خراسان رضوی‌، مازندران، قزوین و خوزستان این رویداد را برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۵ شهرستان تهران نیز به دور از تمرکز در پایتخت رقابت خود را انجام دادند و ما تلاش کردیم با همکاری آموزش و پرورش دوره‌های آموزشی را برای دبیران کتاب سواد رسانه‌ای برگزار کنیم.

دهنوی از استقرار انیستیتوی بازی‌های رایانه‌ای در اردبیل خبر داد و اضافه کرد: ۳۰ میلیون مخاطب بازی‌های رایانه‌ای در کشور به صورت حرفه‌ای بازی موبایلی و ویدئویی انجام می‌دهند که بیش از ۹۰ درصد آنها شناسایی و سازماندهی شده‌اند.

دبیر هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای کشور از فعال بودن ۷ میلیون نفر در بازی‌های موبایلی خبر داد و بیان کرد: ۲ هزار نفر در زیست‌بوم بازی‌های رایانه‌ای شاغل هستند.

کد خبر 5640896

منبع: mehrnews-5640896

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید