دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » باران مهمان استان سمنان می‌شود/ کاهش دما و آبگرفتگی معابر

باران مهمان استان سمنان می‌شود/ کاهش دما و آبگرفتگی معابر

کد خبر: 3124

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی هفته جاری بارش باران مهمان اقصی نقاط استان سمنان خواهد شد و همچنین شاهد کاهش دمای هوا هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه کم فشار بارشی در هفته جاری مهمان استان سمنان می‌شود این نکته‌ای است که می‌توان از نقشه‌های هواشناسی و همچنین تصاویر ماهواره‌ای استنباط کرد. هواشناسی نیز هشدار نارنجی یا همان بارش، آب گرفتگی معابر و همچنین وزش شدید باد را صادر و اعلام کرده که دمای هوای استان سمنان به صورت میانگین پنج درجه کاهش خواهد یافت.

وزش باد شدید و همچنین بارش پراکنده در روزهای آتی سراسر استان سمنان را فرا خواهد گرفت و البته این موضوع بعد از روزها آلودگی هوا می‌تواند برای گرمسار و مرکز استان سمنان خبر خوشی باشد. هواشناسی همچنین اعلام کرده که بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

احتمال خسارت ناشی از باد شدید از دیگر نکاتی است که مدیرکل هواشناسی استان سمنان در گفتگو با مهر به آن پرداخته است ایرج مصطفوی در این باره می‌گوید: آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در روزهای آتی سمنان میزبان سامانه بارشی و برودتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بارش‌های پراکنده باران و برف و مه‌آلودگی از دیگر آثار این سامانه کم فشار برودتی است، تاکید کرد: د ر ساعت‌های بعدازظهر امروز و همچنین فردا یکشنبه شاهد ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان همچنین نسبت به تردد در محورهای شمالی و کوهستانی هشدار داد و گفت: در صورتی که مسافران نیاز و اجبار به تردد در مسیرهای شمالی استان را دارند، حتماً لوازم مورد نیاز فصل سرما را همراه داشته باشند.

هواشناسی همچنین نسبت به پارک خودروها زیر درختان و اجسامی که احتمال سقوط دارند طی روزهای آتی هشدار داده است. گفتنی است سامانه کم فشار بارشی و برودتی تا روز سه شنبه در استان حضور خواهد داشت و دمای هوا تا پنج درجه کاهش خواهد یافت.

کد خبر 5640363

منبع: mehrnews-5640363

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید