دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » امیدآفرینی از طریق گفتمان سازی رویکرد مهم بسیج است

امیدآفرینی از طریق گفتمان سازی رویکرد مهم بسیج است

کد خبر: 3014

یزد- فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: امیدآفرینی از طریق گفتمان سازی از مهمترین رویکردهایی است که توسط بسیج در یزد دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین زارع کمالی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه یزد با گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به نقش آفرینی بسیج در برهه های مختلف طی چهار دهه گذشته اظهار داشت: بسیج امروز با همان روحیه سالهای اول انقلاب و با همان انگیزه و تعهد به مسئولیت خود عمل می کند.

وی با بیان اینکه تلاش بسیج، تبدیل تهدیدها به فرصت ها و حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: یکی از ماموریت های ویژه ای که بسیج برای تحقق آن تلاش می کند، تحقق بیانه گام دوم انقلاب است.

زارع کمالی بیانیه گام دوم انقلاب را زمینه ساز گسترش حکومت اسلامی خواند و بیان کرد: یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی این است که بعد از گذشت ۴۰ سال همچنان ارزش ها و باورهای خود را حفظ کرده و به آن پایبند مانده است.

فرمانده سپاه الغدیر یزد افزود: بیانیه گام دوم انقلاب بر سه بخش تبیین مسائل گذشته و نحوه به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی و شرایط حاکم بر آن در تمام ابعاد، ارائه تصویر، اهداف مسیرهای طی شده و دستاوردهای کشور و انقلاب اسلامی در طول این مسیر و جهاد تبیین است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سپاه و بسیج برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: تهیه سند راهبردی ۱۰ ساله اعتلای بسیج و تعریف چهار راهبرد برای دستیابی به این مهم از جمله اقدامات انجام شده توسط سپاه استان است.

زارع کمالی با اشاره به راهبردهای بسیج افزود: پیش برندگی بسیج با کمک دو قرارگاه تحقق و تزکیه بسیج و پیش روندگی بسیج با چهار قرارگاه جهاد و امیدآفرینی، فرهنگی-اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی، گسترش و تبیین گفتمان مقاومت و مردمی کردن دفاع و امنیت و تعالی سازمانی و تقویت اجتماعی را از راهبردهای بسیج برشمرد.

وی همچنین تربیت نسل آینده با تمرکز بر خانواده، مساجد و فضای مجازی، نقش آفرینی جهاد و امیدآفرینی از طریق گفتمان سازی با اولویت مسائل سبک زندگی، عدالت و ...را نیز از دیگر برنامه های سپاه استان یزد اعلام کرد.

زارع کمالی با اشاره به اینکه ۱۲ قشر تخصصی بسیج در دستگاه های مختلف و هفت قشر عمومی و بسیج محلات در محلات ماموریت های دستگاه های مختلف را با کمک مدیران جهادی پیاده خواهند کرد، یادآور شد: هر اتفاقی در این استان به وقوع پیوسته، مدیون همراهی و همکاری مدیران جهادی و پشتیبانی مدیران استان بوده است.

وی ادامه داد: راهبرد پیش روندگی بسیج با هدف تربیت ۸ میلیون جوان مومن و انقلابی پای کار است که در این زمینه تقویت پایگاه های بسیج و بستر سازی برای فعالیت بیشتر آنها مدنظر است که در این زمینه ۲۰۰ پایگاه از ب به الف و ۱۰۰ پایگاه از درجه ج به ب ارتقا یافته است که امیدواریم تمامی این پایگاه ها به سطح الف برسد.

فرمانده سپاه الغدیر یکی از برنامه های محوری بسیج را تحقق محله اسلامی ذکر و تصریج کرد: در این زمینه ۱۰۰ محله شناسایی شده و برنامه های مختلفی برای اجرا در این محله ها مدنظر است که امیدواریم با کمک و همراهی مسئولان استان بتوانیم اهداف مدنظر را در آن محله ها پیاده کنیم و این موضوع تاکنون در مباحث کرونا و سیل ثابت شده که هرکجا محله سرزنده تری داشتیم بهتر توانستیم با مشکلات مقابله کنیم.

کد خبر 5639819

منبع: mehrnews-5639819

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید