سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ابعاد مختلف پروژه‌های صنعتی برای سرمایه گذاری باید بررسی شود

ابعاد مختلف پروژه‌های صنعتی برای سرمایه گذاری باید بررسی شود

کد خبر: 2930

کرمانشاه- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه بازار سرمایه محلی مناسب برای تامین مالی پروژه‌های اقتصادی است، گفت: ابعاد مختلف پروژه‌های صنعتی برای سرمایه گذاری باید بررسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید عشقی شامگاه پنجشنبه در نشست تأمین مالی پروژه‌های صنعتی استان کرمانشاه با حضور مقامات کشوری و استانی که در سالن جلسات شهید سلیمانی در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌های بازار سرمایه باید اقتصادی و تأمین هزینه‌های آن از طریق دولت و سرمایه‌گذاران تأمین شود.

وی پس از ارائه پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی که در نشست تأمین مالی پروژه‌های استان کرمانشاه، افزود: بر اساس طرح‌های ارائه شده به منظور اجرایی شدن طرح‌های مناسب لازم است که ابعاد اقتصادی آنها مورد بررسی و سپس برای در اختیار گذاشتن ابزارهای مورد نیاز اقدامات لازم انجام گیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: پیاده سازی طرح‌های بلند مدت امکان پذیر است اما با توجه به نرخ تورمی افزایش قیمت‌ها در بازار در تأمین مالی برای پروژه‌های بیشتر از پنج سال به مشکل بر خواهیم خورد.

عشقی با بیان اینکه شرکت‌های سهامی برای بهره برداری پس از دریافت مجوز می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: سهامداران در قالب شرکت‌های حمایت کننده بسته به ویژگی‌های طرح‌ها و پروژه‌های ارائه شده با استفاده از مزایای بازار سرمایه فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

وی تاکید کرد: سازمان بورس به عنوان رکن اصلی در بازار سرمایه مسئول تبیین دستورالعمل‌ها است و همچنین تعیین ابزار مناسب برای هر طرح از طریق شرکت‌های تأمین کننده سرمایه با کمک بورس انجام خواهد گرفت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به فعالیت شرکت‌های تأمین سرمایه، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها صاحبان طرح‌ها و پروژه‌های ارائه شده را در مسیر مشخص برای تغییر سرمایه و نتیجه دهی بیشتر طی جلساتی متناسب با تخصص مورد نیاز هر طرح راهنمایی می‌کنند.

عشقی با اشاره به اینکه نهایت تا ۲ هفته پس از ارائه طرح‌ها نشست با شرکت‌های تأمین سرمایه تنظیم خواهد شد، ادامه داد: در بازار سرمایه فعالیت به صورت نظارتی پیش می‌رود و سازمان بورس مانند بازوان اجرایی با همکاری شرکت‌های تأمین سرمایه مسیر پیشرفت پروژه را بعد از ارائه طرح‌ها برای صاحبان پروژه مشخص می‌کند.

کد خبر 5639486

منبع: mehrnews-5639486

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید