دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » بسیج سنگرنشین خط مقدم انقلاب است

بسیج سنگرنشین خط مقدم انقلاب است

کد خبر: 2929

کرج- فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه بسیج، سنگرنشین خط مقدم انقلاب است، گفت: افتخار ما بسیجیان، در وهله اول بسیجی بودن و سپس خادمی این مردم فهیم و شریف است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علیرضا حیدرنیا بعد از ظهر پنجشنبه در گردهمایی بسیج اقشار سپاه ناحیه امام حسین (ع) ضمن تبریک چهل و سومین سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: بسیج یادگار ماندگار امام راحل است؛ آن پیر سفرکرده ۴۳ سال پیش با فرمان الهی و داهیانه خود، فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی بسیج را صادر کردند.

وی افزود: هرچه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد، بیش از پیش به نگاه راهبردی و نفس قدسی امام خمینی (ره) پیش می بریم. امروز بسیج به جایگاهی رسیده که گره گشای بسیاری از مشکلات به ظاهر ناگشودنی است و همچنین به فرهنگ غنی و پرمغزی تبدیل شده که شاید اگر همه مسئولین به آن تمسک می جستند، بسیاری از مشکلات امروز وجود نداشت.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، بسیج را مدل منحصر به فردی از یک نهاد مردمی در سراسر دنیا دانست و مطرح کرد: بسیجیان با انگیزه و توانمند بالا، ماموریت‌هایی را به انجام می‌رسانند که بعضاً با ذهن بشری قابل هضم نیست. در این ایام که یکی از برهه‌های حساس و دشوار انقلاب است، بسیجیان دریادل جان خود را کف دست می‌گیرند و وارد میدان می‌شوند و بعضاً در اوج مظلومیت به شهادت می رسند.

سردار حیدرنیا با اشاره به شرایط زندگی و محل سکونت شهید بسیجی سید روح الله عجمیان عنوان کرد: این جوان و خانواده اش، چه بهره مادی از سفره انقلاب برده‌اند؟ او هیچ چیز از سفره انقلاب برنداشته اما به منظور دفاع از انقلاب، امنیت، جان، مال و ناموس مردم سینه خود را سپر کرد و به دست تعدادی از اشرار، اربا اربا شد؛ کجای دنیا می‌توان چنین فردی را پیدا کرد؟

وی بسیجیان را بندگان صالح خدا بر روی زمین خواند و بیان کرد: شهید عجمیان چه جایگاهی نزد خداوند داشت که شهادتش دل همه را به درد آورد و مردم قدرشناس استان البرز با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع پیکر او، با عزت و افتخار این جوان را تا عرش خدا بدرقه کردند؟ اگر خداوند بخواد به کسی عزت دهد، اینگونه او را عزیز می‌کند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه بسیج، سنگرنشین خط مقدم انقلاب است، به اهانت‌های صورت گرفته به نظام و انقلاب از سوی برخی فریب خوردگان در وقایع اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: ایادی جبهه استکبار، برخی اشرار و اراذل و اوباش، معاندین و گروهک‌های تجزیه طلب در پشت صحنه این شرایط هستند.

سردار حیدرنیا با اشاره به هشدارها و تذکرات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی ول و رها اظهار کرد: اکنون در جنگ ترکیبی قرار داریم که دشمن فکر، ذهن و اندیشه جوانان و نوجوانان ما را مورد هجمه قرار داده است و فضای مجازی نیز به راحتی جای دوست و دشمن را عوض می‌کند. دشمن به دنبال برهم زدن توازن و تعادل در کشور است.

وی بیان کرد: کسی نمی‌تواند مشکلات اقتصادی، معیشتی، تورم و …، تحت فشار بودن و اعتراض مردم را کتمان کند اما آیا معترض بودن باید منجر به اغتشاش شود؟ در فضای آرام و معتدل است که می‌توان تصمیمات منطقی اتخاذ کرد، در فضای مغشوش و بحرانی نمی‌توان تصمیم گره گشا گرفت. بنابراین باید در فضایی آرام اعتراضات بیان و شنیده شود.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز عنوان کرد: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۴، ۲۷ دستگاه فرهنگی در برابر قانون عفاف و حجاب مسئول هستند اما فقط نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل می‌کند. در شرایطی که سایر دستگاه‌های فرهنگی ترک فعل کردند و وضعیت فرهنگی و عفاف و حجاب به اینجا رسیده، همین دستگاه‌ها مدعی هستند.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه با نواخته شدن شیپور جنگ، مرد از نامرد مشخص می‌شود، تصریح کرد: برخی خواص در جنگ ترکیبی کنونی مردود شدند. در زمان صلح، همه مدعی انقلابی گری هستند اما زمانی که جنگ می‌شود و باید آبروی خود را برای نظام، انقلاب، اسلام و مردم بگذارند، ملاحظه کاری و محافظه کاری و پست و مقام، به آنها اجازه نمی‌دهد موضع انقلابی بگیرند.

وی با تاکید بر ضرورت داشتن بصیرت در این شرایط افزود: بصیرت یعنی موقعیت شناسی، تیز بودن، تشخیص راه درست در زمان فتنه و اینکه نگاه ما به شخصیت‌ها نباشد، بلکه به شاخص‌های انقلابی گری باشد. اکنون که در جنگ روایت‌ها، دشمن در فضای مجازی با روایتگری دروغ، بر فکر و ذهن و ادراک مردم تأثیر گذاشته است، باید نسبت به جهاد تبیین و پاسخ به سوالات و ابهامات نسل جوان اقدام شود.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ضمن قدردانی از اصناف بابت مقابله با اغتشاشگران و عدم پیروی از آنها، این امر را نشانه بصیرت و ولایت پذیری کاسبان و بازاریان دانست و اظهار کرد: دشمن با روایتگری دروغ، سعی می‌کند بسیج را در فکر و ذهن مردم بد جلوه دهد اما مردم خوب و با بصیرت این استان همواره قدردان زحمات و تلاش‌های بسیجیان غیور هستند.

سردار حیدرنیا ملت ایران، بهترین مردم دنیا خواند و گفت: در شرایطی که در فضای نزدیکتری با دشمن مواجه هستیم و محیط منازعه پیچیده‌تر و متنوع‌تر و ابعاد تقابل، گسترده‌تر است، بسیج خود را برای این تقابل بزرگ با دشمن آماده می‌کند. افتخار ما بسیجیان، در وهله اول بسیجی بودن و سپس خادمی این مردم فهیم و شریف است.

کد خبر 5639474

منبع: mehrnews-5639474

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید