یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کالاهای فاقد شناسه یر البرز تعیین تکلیف شود

کالاهای فاقد شناسه یر البرز تعیین تکلیف شود

کد خبر: 2848

کرج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه کالای بدون شناسه، قاچاق محسوب می‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی کالاهای فاقد شناسه را تعیین تکلیف کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ولی پوری پیش از ظهر در جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر استان البرز ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: تأثیر منفی قاچاق کالا بر اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست و این معضل هم تولید و هم اشتغال را هدف قرار می‌دهد و این موضوع به شکل غیر مستقیم می‌تواند بر سرمایه گذاری تأثیر منفی داشته باشد.

وی افزود: کالاهای فاقد شناسه تعیین تکلیف شوند و تا ۱۵ آذرماه دستگاه‌های ذی ربط نسبت به الصاق و صدور شناسه اقدام نماید در غیر این صورت برابر قانون برخورد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با تاکید بر گشت‌های مستمر تعزیرات حکومتی و دخانیات البرز گفت: گشت مستمر از قدیم مؤثر بوده و این گشت‌های مشترک که در راستای اجرای دستورالعمل‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کشور به صورت مستمر در استان البرز برگزار می‌گردد، به صورت پیوسته صورت گیرد.

وی تاکید کرد: ارائه گزارش‌های ۶ ماهه توسط دستگاه‌های ذی ربط در موارد مرتبط با آن پرونده‌های قاچاق کالا و ارز به کمیسیون استانی منعکس شود.

ولی پوری با بیان اینکه گمرک، ناجا و پلیس راهور در حوزه تردد وسایل نقلیه فاقد پلاک در استان تعیین تکلیف کنند، تصریح کرد: تردد خودروهای فاقد پلاک در استان گزارش و مطرح شده است که گمرک و ناجا و پلیس راهور کنترل کنند که استان جای پرسه خودروهای بدون پلاک نیست.

وی به لزوم توجه به اموال تملیکی و تعیین تکلیف آنان اشاره و خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با برنامه و رویکرد تحولی نسبت به دو دهه اخیر، پرونده‌ها را مورد رسیدگی قرار داده و تعیین تکلیف کالاهای اموال تملیکی را سرعت بخشیده است از این رو ضرورت دارد مجدد از انباراموال تملیکی استان بازدید بعمل آورده و در خصوص کالاهای قاچاق تعیین تکلیف نشده اقدام شود.

ولی پوری افزود: با توجه به گزارش ارائه شده بیشترین کشفیات در حوزه دارو، ماینر و دخانیات بود با حساسیت این موضوع بررسی و علل و عوامل این موضوع را پرونده‌های مورد اختلاف در تعزیزات و اموال تملیکی تعیین تکلیف شود.

کد خبر 5639208

منبع: mehrnews-5639208

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید