دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ابزار مقابله با جنگ حهانی و تبلیغاتی دشمن تامین شود

ابزار مقابله با جنگ حهانی و تبلیغاتی دشمن تامین شود

کد خبر: 2844

ارومیه - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: برای مقابله با جنگ جهانی رسانه ای و تبلیغاتی دشمن باید ابزار مورد نیاز آن تامین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام منصور امامی روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلماس اظهار کرد: تبلیغات اسلامی خود را محدود در چهارچوب بودجه‌های مصوب نمی‌داند و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند، اما برای مقابله با جنگ جهانی رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن باید ابزار مورد نیاز آن تأمین شود و دشمن در جنگ فرهنگی اذهان را مورد هدف قرار می‌دهد و کسانی که در این راه شهید می‌شوند، نامی از آن‌ها برده نمی‌شود و ما در این عرصه تلفات فوق‌العاده داده‌ایم.

وی با بیان اینکه تبلیغ دین یکی از مهم‌ترین شئونات انبیای الهی بود و امروز این وظیفه بر گُرده روحانیت گذاشته شده است، افزود: اسلام به ما اجازه نمی‌دهد هر گونه علیه دشمن اقدام کنیم و این دست ما را بسته است و مخالفین ما هم به خوبی این را می‌دانند و دشمن در جنگ خود مستقیماً غریزه را مورد هدف قرار می‌دهد در حالی که در تبلیغ دینی باید بُعد عقلانی جامعه را تقویت کند و این نیز زمان بر است چرا که غریزه به خودی خود انسان را به پرتگاه می‌کشد و معاندین نیز به این غریزه قدرت می‌دهند.

حجت الاسلام امامی با بیان اینکه به صورت متوسط در هر ساعت شبکه‌های ماهواره‌ای ۱۴۵ ساعت علیه انقلاب اسلامی برنامه تولید می‌کنند، گفت: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب از همه امکانات خود استفاده می‌کند و در این راستا با استفاده از امپراطوری دروغ به جنگ ترکیبی با بهره‌گیری بیش از ۱۰۰ شیوه روی آورده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: مجموعه‌های تبلیغی به لحاظ ریل‌گذاری و بودجه بسیار ضعیف هستند و با این وجود کارهایی که این مجموعه‌ها انجام داده‌اند خیره کننده بود.

وی اضافه کرد: هزینه‌ای که هیئتی‌ها و ارزشی‌ها در مبارزه با دشمن می‌پردازند قابل سنجش نیست و هیچ کس هم بدان نمی‌پردازد و البته لازمه کار فرهنگی نیز اخلاص است.

حجت الاسلام امامی افزود: مهم‌ترین اسلحه انقلاب اسلامی تفکر آن است و غرب این را به درستی می‌داند و تنها چیزی که غرب نمی‌تواند نابود کند تفکر انقلاب اسلامی که برگرفته از قرآن و روایت است، می‌باشد و بارها رهبر انقلاب بر این مسئله تاکید کرده‌اند و تبلیغات اسلامی به عنوان مهم‌ترین پایگاه نشر معارف الهی تمام تلاش خود را به کار می‌بندد و دست همه فعالین تبلیغی و فرهنگی را می بوسد.

کمبود خانه عالم در سلماس

امام جمعه سلماس با اشاره به این‌که با توجه به هجمه‌های مالی، انسانی و رسانه‌ای دشمن برای جدا کردن امت‌ها از اسلام، ارزش تبلیغ بیش از گذشته نمود پیدا می‌کند، گفت: تلاش همه جانبه دشمن ایجاب می‌کند شبانه روز برای زنده نگه داشتن پرچم اسلام و انقلاب تلاش کنیم و کسی که وارد عرصه تبلیغات دینی می‌شود حقیقتاً کار جهادی می‌کند.

حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی با گلایه از کمبود خانه عالم در شهرستان سلماس تصریح کرد: در شهرستان سلماس روستاهایی وجود دارند که با وجود داشتن بالای ۱۰ هزار نفر جمعیت فاقد خانه عالم هستند و حتی شهر کهنه شهر با وجود جمعیت زیاد خانه عالم آن نیمه کاره رها شده است.

وی افزود: بخاطر اهمال کاری مسئولین خانه عالم کهنه شهر که باید سه سال قبل تکمیل و در اختیار روحانی این شهر قرار می‌گرفت نیمه کاره رها شده و اموال آن توسط اشرار به سرقت برده شده است.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه بسیج یکی از میراث‌های ماندگاری امام امت به عنوان شجره طیبه است و یاد شهدای بسیج را گرامی می‌داریم و برای کسانی که در عرصه خدمت تلاش می‌کنند آرزوی موفقیت داریم، افزود: ایادی استکبار در قالب گروه‌های تروریستی دست به جنایتی می‌زنند که از اوصاف انسانی به دور است و بصیرت مردم دسیسه‌های استکبار را کم رنگ و نابود خواهد کرد.

کاظم غنی زاده با بیان اینکه خون شهدای امنیت موجب اقتدار جمهوری اسلامی خواهد شد، گفت: در شهرستان سلماس نواقصی در زیرساخت‌های تبلیغی وجود دارد و تأمین محل زندگی علمای دین به عنوان مروجین دین و قرآن از جمله آن‌هاست و وضعیت خانه‌های عالم در شهرستان اصلاً رضایت بخش نیست باید برای تأمین اعتبار آن تلاش کنیم که در این رابطه استاندار قول مساعد دادند و ما پیگیری خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: تبلیغات اسلامی یکی از مبانی تقویت تبلیغ دینی و قرآنی است و بهترین محل برای سالم سازی و تقویت بنیه‌های دینی جوانان وجود هیئات مذهبی است که متولی آن تبلیغات اسلامی است و شهرستان سلماس در این حوزه بسیار پررنگ است و متأسفانه کرونا کمی فعالیت‌های این هیئت‌ها را کم رنگ کرد.

غنی زاده با اشاره به فعالیت‌های جهادی و اجتماعی هیئات مذهبی در ایام کرونا، گفت: متأسفانه با شیوع کرونا مجموعه‌های دارالقرآن به شدت با آسیب مواجه شدند و امید است در روزها و ماه‌های آتی شاهد رونق بیش از گذشته فعالیت‌های قرآنی با حمایت مسئولین ذی‌ربط باشیم.

کد خبر 5639193

منبع: mehrnews-5639193

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید