شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اربعین فرهنگ مقاومت را در بین مسلمانان تقویت می‌کند

اربعین فرهنگ مقاومت را در بین مسلمانان تقویت می‌کند

کد خبر: 2814

قزوین- دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: اربعین فرهنگ غنی است که می‌تواند زمینه ارتباط و تعامل ما با سایر مسلمانان عالم از جمله تشیع را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد عبودتیان در مراسم تجلیل از فعالان اربعینی که شامگاه چهارشنبه در شبستان امیرالمومنین (ع) برگزار شد اظهار کرد: اربعین معرکه بعثت جهانی است به این معنا که ما وارد مرحله‌ای شدیم که پیام سیدالشهدا در آن سال به سال عالم‌گیر می‌شود و در این دوره شاهد آن هستیم که این مسئله عالم‌گیر تر می‌شود و با این تفاسیر می‌بینیم که اربعین به جولانگاهی برای مبارزات بین‌المللی تبدیل شده است.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت بیان کرد: سیر مبارزات ما از گذشته تاکنون تغییر کرده است به گونه که در زمانی مردم با زورگویان منطقه مبارزه می‌کردند اما با رهبری امام خمینی (ره) این مبارزه به پیروزی رسید و شاهد شکست آمریکا در برابر ملت ایران بودیم.

این مسئول با تاکید بر مردمی برگزار کردن پیاده روی اربعین ادامه داد: اربعین فرهنگ مقاومت و وحدت را در بین مسلمانان تقویت کرده و باعث ایستادگی مسلمانان در برابر مستکبرین عالم خواهد شد.

وی استمرار حرکت اربعین و ارتباط آن با مردم را یک اصل خوانده و ادامه داد: همراهی و همکاری دولت نیز برای حمایت از اربعین باید به صورت مستمر انجام شود.

دستیار رئیس جمهور تصریح کرد: اربعین فرهنگ غنی است که می‌تواند زمینه ارتباط و تعامل ما با سایر مسلمانان عالم از جمله تشیع را فراهم کند.

وی در پایان تصریح کرد: ما هیچ مسیری جز مسیر سیدالشهدا نداریم در این جریانات صحنه‌های مختلفی از کربلا دیده شد چنانچه عمامه از سرکشیدن، انگشتر درآوردن و حجاب کشیدن مسائل تازه نبود و مانند آن در کربلا انجام شده بود که البته این شرایط در واقع مسیر ما را نشان می‌دهد و مسیر ما در واقع همان مسیر کربلا است.

کد خبر 5639080

منبع: mehrnews-5639080

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید