دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۹۸ پلاک املاک مسیر راه دسترسی بندر نوشهر تملک شده است

۹۸ پلاک املاک مسیر راه دسترسی بندر نوشهر تملک شده است

کد خبر: 2698

نوشهر- مدیرکل بنادر ودریانوردی مازندران گفت: تاکنون ۹۸ پلاک از املاک اشخاص و بخش خصوصی در مسیر راه دسترسی بندر نوشهر تملک شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کیا کجوری درجلسه بررسی مشکلات راه دسترسی بندر نوشهر گفت: برای تملک و تخریب واحدهای مسکونی غیر مجاز باقی مانده در مسیر اجرای پروژه راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر، باید با ارائه راهکارهای قانونی، چاره اندیشی شود.

وی افزود: از مجموع ۱۰۷ پلاک شناسایی شده در مسیر اجرای پروژه به مساحت ۵۶ هزار متر مربع، تاکنون ۹۸ پلاک تملک شد و کار کارشناسی و ارزیابی چهار پلاک دیگر با مساحت دو هزار مترمربع انجام شده و فرآیند تملک آنها در دست اقدام است و برای تملک دیگر پلاک‌های باقی مانده نیز که در بستر رودخانه ماشلک ساخته شده‌اند و فاقد اسناد و مدارک لازم هستند نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط بویژه شرکت آب منطقه‌ای استان هستیم.

کیا کجوری بیان داشت: این طرح در حال حاضر حدود ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون در بخش تملک حدود ۴۵۰ میلیارد تومان و در حوزه ساخت راه دسترسی هم حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و بابت تکمیل پروژه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است و پیش بینی می‌شود این طرح در شهریور ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

رستم زرودی فرماندار شهرستان نوشهر نیز در این نشست با اشاره به اهمیت پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی گفت: شتاب بخشی در روند ساخت این طرح یکی از دغدغه‌های استاندار مازندران است چرا که به طور پیوسته به صورت تلفنی و حضوری خواستار نظارت بیشتر بر روند اجرای طرح و همکاری در رفع موانع و مشکلات پیش روی آن دارند و بنابراین به هر شکل ممکن باید کار تملک و تخریب این بناهای مسکونی مزاحم در مسیر اجرای این طرح انجام گیرد.

وی بیان داشت: بندر نوشهر خدماتی که ارائه می‌دهد در حد ملی است چرا که برابر گزارش‌ها حجم زیادی از کاغذ مورد نیاز کشور از طریق بندر منطقه ویژه اقتصادی نوشهر وارد می‌شود و بنابراین در این نشست انتظار این است که تصمیم نهایی برای رفع موانع و مشکلات روند اجرای این طرح گرفته شود.

گفتنی است عملیات ساخت راه دسترسی مستقیم به بندر نوشهر از حدود پنج سال پیش به طول بیش از ۲ کیلومتر در قالب سه مرحله آغاز شده است و برقراری ارتباط میان بندرخشکی واقع درحاشیه کمربندی با بندر نوشهر، شتاب بخشی در فرآیند تخلیه و بارگیری کالا، رفع معضل ترافیک شهری، ساماندهی تریلرهای حامل بار در بندر خشک، رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال از مهم‌ترین اهداف پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح است.

کد خبر 5638667

منبع: mehrnews-5638667

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید