شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » مجوز پردیس تخصصی سلامت شاهرود اخذ شد

مجوز پردیس تخصصی سلامت شاهرود اخذ شد

کد خبر: 2681

سمنان- رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از اخذ مجوز پردیس سلامت تخصصی شاهرود خبر داد و گفت: این سومین پردیس تخصصی استان است که توانسته مجوز دریافت کند.

محسن نظری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پردیس‌های علم و فناوری تخصصی در استان سمنان به مثابه یک سیاست در راستای استفاده از ظرفیت‌های علمی، پیگیری می‌شود، تاکید کرد: پردیس علم و فناوری سلامت شاهوار شاهرود سومین پردیسی است که ما در استان سمنان توانسته‌ایم مجوز آن را از وزارت علوم دریافت کنیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که در حوزه سلامت وجود دارد، این پردیس می‌تواند در راستای خدمت رسانی به جامعه در شهرستان شاهرود حائز اهمیت باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در زمینه دانشجویان و نیروی متخصص دارد، پردیس فناوری سلامت به صورت مشترک با پارک علم و فناوری استان سمنان تأسیس خواهد شد، گفت: ارتقای خدمت رسانی در حوزه بهداشت اولویت این پردیس خواهد بود.

نظری با بیان اینکه از ابتدای سال اولین پردیس تخصصی که در استان سمنان ایجاد شد، در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی بود، بیان کرد: دومین پردیس تخصصی که در استان ایجاد شده در زمینه اقتصاد دیجیتال فعالیت می‌کند و امروز شاهد هستیم که سومین پردیس تخصصی نیز در استان مجوز دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه تخصصی سازی هدف و محور اصلی این پردیس‌ها است، گفت: شرکت‌هایی که در زمینه‌هایی تخصص دارند مثلاً در زمینه سلامت و تجهیزات پزشکی و … فعال هستند می‌توانند در حوزه‌های مختلف وارد پردیس تخصصی سلامت در شهرستان شاهرود شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان درباره مزیت‌های عضویت و استقرار در این پردیس، توضیح داد: شرکت‌هایی که در این پردیس حضور خواهند داشت هم حمایت‌های پارک علم و فناوری را خواهند داشت و هم حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی را پشت سرشان می‌بینند.

نظری با بیان اینکه ۵۰ سبد حمایتی اعم از تسهیلات نمونه سازی، تسهیلات تجاری سازی، کمک به ثبت برند، کمک به توسعه بازار، خدمات مشاوره‌ای، صادرات محصولات، عارضه یاب و … به این شرکت‌ها داده خواهد شد، گفت: استارتاپ ها، شرکت‌ها و حتی دانشجویانی که در این پردیس مستقر می‌شوند تمام حمایت‌ها را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه پردیس‌های علم و فناوری تخصصی همچنین تمام معافیت‌های پارک علم و فناوری را نیز خواهند داشت، بیان کرد: مجموعه این عوامل و حمایت‌ها با هدف ارتقای علم و دانش و دانش بنیان سازی روش‌ها در حوزه سلامت صورت می‌گیرد.

کد خبر 5638614

منبع: mehrnews-5638614

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید