شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » مراکز مشاوره ازدواج در شهرستان های خراسان جنوبی راه اندازی می شود

مراکز مشاوره ازدواج در شهرستان های خراسان جنوبی راه اندازی می شود

کد خبر: 2627

بیرجند-مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: مراکز مشاوره ازدواج براساس مصوبه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در شهرستان های خراسان جنوبی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی متقی فر سه شنبه شب در جمع فعالان حوزه مشاوره استان بیان کرد: مراکز مشاوره ازدواج بر اساس مصوبه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با همکاری فرمانداران در شهرستان‌ها راه اندازی می‌شوند.

وی اظهار کرد: در این راستا مقرر شد فرمانداران مکان‌های رایگانی را در اختیار مشاوران قرار دهند تا با حمایتی که از آنها برای پرداخت هزینه‌های مشاوره انجام می‌دهیم، مراکز مشاوره ازدواج راه اندازی شوند.

متقی فر با اشاره به اینکه مشاوره ازدواج برای کسانی که توان پرداخت هزینه آن را ندارند رایگان خواهد بود، افزود: ۴۳۰ مرکز مشاوره ازدواج در کشور وجود دارد و به زودی فرایند صدور مجوز مشاوره توسط وزارت ورزش و جوانان به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه مشاوره ازدواج و خانواده ظرفیت بسیاری در کشور وجود دارد که به شکل‌گیری زندگی پایدار برای توانمند سازی انگیزه‌ها کمک می‌کند.

حجت الاسلام متقی فر با انتقاد از فرهنگ اشتباهی که برای مراجعه به مشاور بعد از ازدواج وجود دارد، ادامه داد: اصل این است که زوجین قبل از ازدواج که هنوز مسئله‌ای در زندگی مشترک آنها به وجود نیامده است به مشاور مراجعه کنند.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی برای مشاوره قبل از ازدواج گفت: متأسفانه در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی خیلی ضعیف عمل می‌کنیم و یکی از مشکلاتی که سبب طلاق می‌شود، نداشتن مهارت‌های زندگی و سبک زندگی است.

به گفته متقی فر، زمانی که زوجین نسبت به مهارت‌های لازم برای زندگی مشترک آگاهی ندارند، کوچک‌ترین مشکل شاید منجر به جدایی و طلاق شود که هزینه‌های زیادی را بر آنها تحمیل می‌کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مراکز مشاوره مطمئن‌ترین جا برای فراگیری مهارت‌های زندگی است، ادامه داد: مشاوران باید هنرمندانه و حرفه‌ای آموزش‌های مورد نظر را ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه باید محتوای آموزشی که ارائه می‌شود متناسب با نیازهای روز جامعه باشد، اظهار کرد: در خراسان جنوبی باید بررسی شود که اگر کارگاه‌های آموزشی نتیجه لازم را ندارند، در محتوای آن تجدید نظر شود.

حجت الاسلام متقی فر گفت: کسانی که بخواهند از ما مجوز دفتر مشاوره بگیرند، با هماهنگی که با نظام مشاوره کشور انجام شده است، مصاحبه برای صدور مجوز به شکل مجازی انجام می‌شود و حداکثر ظرف یک ماه مجوز مورد نظر صادر می‌شود.

کد خبر 5638241

منبع: mehrnews-5638241

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید