سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اقدامات پیشگیرانه مخاطرات ناشی از تغییر اقلیم را کاهش می دهد

اقدامات پیشگیرانه مخاطرات ناشی از تغییر اقلیم را کاهش می دهد

کد خبر: 2614

گرگان- رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: سرمایه گذاری برای شناسایی تهدیدات و ترسیم اقدامات پیشگیرانه، مخاطرات و آسیب های ناشی از تغییرات اقلیم را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار گلستان اظهارکرد: یکی از استان‌هایی که به سبب تغییرات اقلیمی در سالیان اخیر دچار بلایای طبیعی و حوادث ناگوار شده، استان گلستان است که خسارت‌های گسترده‌ای را به مردم و دولت تحمیل کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: برای مدیریت و مقابله با حوادث ناشی از تغییرات اقلیمی باید شناخت خود را از این تهدید افزایش دهیم؛ به هر میزان که از این تهدیدات ادراک و شناخت داشته باشیم به شکل مطلوب‌تری می‌توانیم عکس العمل نشان دهیم.

وی ادامه داد: طراحی اقدامات پیشگیرانه مانند لایروبی رودخانه‌ها و انهار در مناطق سیل خیز یکی از اقدامات اثربخش برای کاهش تبعات ناشی از بلایای طبیعی است که باید به عنوان یک فعالیت سرمایه گذاری به آن نگاه کنیم.

کولیوند گفت: با وجود برخی حوادثی کهدر برخی نقاط کشور اتفاق افتاده اما دوره‌های آموزشی هلال احمر متوقف نشده است و هم اکنون در ۱۰ استان کشور شاهد برگزاری انواع دوره‌های آموزشی و توانمندسازی امدادگران و داوطلبان هلال احمر هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بخش عمده‌ای از بالگردهای هلال احمر زمین گیر شده و برای نقش آفرینی مطلوب‌تر هلال احمر در حوادث طبیعی مانند حریق در جنگل‌ها نیازمند همراهی بیشتر متولیان استانی هستیم و در شرایط فعلی نقش پشتیبانی در این حوادث را داریم.

کد خبر 5638208

منبع: mehrnews-5638208

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید