یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۲۱ هزار طلبه در راستای جهاد تبیین با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند

۲۱ هزار طلبه در راستای جهاد تبیین با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند

کد خبر: 2557

بوشهر- مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور روحانیت گفت: ۲۱ هزار طلبه آموزش دیده به صورت جهادی با آموزش و پرورش در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و جهاد تبیین خدمت رسانی و مشارکت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد بعد از ظهر سه شنبه در همایش فرهنگیان، طلایه‌داران جهاد تبیین استان بوشهر اظهار داشت: در دوره جدید شرایط برای حضور طلاب و روحانیون به صورت جهادی در آموزش و پرورش فراهم شده است و هم اکنون ۲۱ هزار طلبه آموزش دیده به صورت جهادی بدون هیچ رابطه استخدامی با آموزش و پرورش در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و جهاد تبیین خدمت رسانی می‌کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور روحانیت افزود: این روحانیون در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب در رابطه با مباحث جهاد تبیین در آموزش و پرورش حضور دارند و به‌عنوان یک ظرفیت تلقی می‌شوند

دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه کشور، بیان کرد: دشمن با روش‌های مختلف، جنگ ترکیبی علیه کشور راه انداخته است و در این مسیر برای انحراف افکار جوانان، نوجوانان و حتی کودکان با استفاده از ابزار گوناگون رسانه‌ای و فضای مجازی اقدامات انجام داده است.

حجت الاسلام نیکزاد افزود:: از طریق تهدید سیاسی، اقتصادی و جنگ شناختی و استفاده از ظرفیت‌هایی، چون انیمیشن، فیلم و بازی و ظرفیت‌های متعدد قصد دارد سبک زندگی دانش‌آموزان و دانشجویان را آن طور که خود می‌خواد، قرار دهد به همین سبب کنشگران تربیتی باید با برنامه‌ریزی دقیق برای برقراری ارتباط مناسب با مخاطبان خود در مدارس حضور داشته باشند تا بتوانند بر اساس حق و واقعیت پیش بروند و باطل را نهی و طرد کنند.

دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه کشور به نقش مهم کنشگران در عرصه کنترل آسیب‌های اجتماعی پرداخت و افزود: در شرایط جنگ ترکیبی که دشمن از تمام توان خود برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده کرده است کنشگران تربیتی با آگاهی کامل زبان جوانان و نوجوانان را به خوبی بشناسند و با آنان ارتباط برقرار کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمن در حال ترویج باطل است، کنشگران تربیتی و فرهنگیان باید در مسیر حق بر اساس مبانی روشن قرآن و اهل بیت علیه‌السلام با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند.

نیکزاد با بیان اینکه کودکان و نوجوانان سبک زندگی خود را متناسب با بسیاری از بازی‌های غرب طراحی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در جنگ ترکیبی دشمن برای حفظ سرمایه‌های اجتماعی باید این بازی‌ها و به نوعی زبان آنها را به خوبی شناسایی شود.

وی با اشاره به جایگاه اسلام، انقلاب اسلامی و مؤمنان در عرصه مقابله با دشمنان گفت: مردم با ایمان و با بصیرت تهدید را تبدیل به فرصت می‌کنند و در این راستا باید با کنشگران در عرصه‌های ناکامی اهداف دشمنان تلاش کنند.

نیکزاد با بیان اینکه آموزش و پرورش را بزرگترین نهاد فرهنگی کشور است، اضافه کرد: در میزان اثرگذاری و کنشگری طلاب و روحانیون در آموزش و پرورش زمینه فراهم شده اما صرف حضور به تنها کافی نیست.

کد خبر 5637959

منبع: mehrnews-5637959

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید