یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اجرای ۱۰ هزار طرح آبرسانی در روستاهای کشور

اجرای ۱۰ هزار طرح آبرسانی در روستاهای کشور

کد خبر: 2520

قم- معاون مهندسی شرکت توسعه آب و فاضلاب کشور از اجرای ۱۰ هزار طرح آبرسانی در روستاهای کشور با مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) و بخشی نیز از محل اعتبارات دولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید آقازاده ظهر سه شنبه در چهارمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران که در دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه امروز دنیا با کمبود ذخایر آبی مواجه است اظهار داشت: در دهه‌های اخیر موضوع آب از جمله دغدغه‌های اصلی و مورد توجه در جهان بوده که این مقوله ابعاد مختلفی همانند محیط زیستی، امنیتی و سیاسی دارد.

معاون مهندسی شرکت توسعه آب و فاضلاب کشور بیان داشت: هم اکنون میزان ذخایر آبی از تقاضا و نیازهای موجود کمتر است که همین امر با توجه به ادامه خشکسالی‌ها از جمله چالش‌های اساسی شهرهای مختلف در کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: از روش‌های مدیریتی مطلوب در حوزه آب و فاضلاب باید بهره برد و روش‌های نادرست را کنار گذاشت.

آقازاده گفت: استفاده کنندگان آب در کشور ما می‌بایست در زمینه مصرف بهینه آب توجه لازم را داشته باشند و سیاست‌ها در این حوزه باید به سمت مشارکت دادن شهروندان در مدیریت این بخش معطوف باشد.

معاون مهندسی شرکت توسعه آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار طرح آبرسانی در روستاهای سطح کشور فعال است که قرارگاه امام حسن (ع) در ۷ هزار طرح مشارکت دارد و مابقی نیز از محل اعتبارات ملی در حال انجام است.

آقازاده بیان داشت: تعداد ۵ هزار طرح آبرسانی دیگر در روستاهای کشور نیز به همت خیرین آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۷ هزار طرح استانی و ۱۱۹ طرح ملی در حوزه آب در کشور فعال است ابراز داشت: در حوزه فاضلاب نیز تعداد ۹۵ طرح ملی در حال انجام است.

آقازاده عنوان داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری ۱۷ طرح آبرسانی و همچنین تعداد ۱۳ طرح در زمینه فاضلاب تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

معاون مهندسی شرکت توسعه آب و فاضلاب کشور افزود: با اجرایی شدن این طرح‌ها، سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب پساب تولید خواهد شد که این حجم می‌تواند نیازها در بخش صنعت و آبیاری فضای سبز و همچنین آب مورد نیاز برای کشاورزی را تأمین کند.

کد خبر 5637829

منبع: mehrnews-5637829

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید