یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » رسانه‌ای قوی‌تر و مؤثرتر از کتاب وجود ندارد

رسانه‌ای قوی‌تر و مؤثرتر از کتاب وجود ندارد

کد خبر: 2511

مشهد ـ فرماندار مشهد گفت: امروز رسانه‌ای قوی‌تر، محکم‌تر و مؤثرتر از کتاب وجود ندارد. کتاب نه تنها یک رسانه بلکه مؤلفه ای است که برای دیگر رسانه‌ها نیز تولید محتوا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری ظهر سه شنبه در آئین افتتاح کتابخانه سیار «پیک دانایی ۸» شهرستان مشهد ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که بنیانگذاری ژرف اندیش دارد، فردی که می‌دانستند کی، کجا و چگونه باید کاری را انجام داد. همچنین امروز از داشتن رهبری برخوردار هستیم که همواره تاکید فراوان بر کتاب و افزایش دانایی و آگاهی دارند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه هفته کتاب مختص به یک بازه زمانی نیست، افزود: ما باید هر روز را روز کتاب بدانیم، چرا که امروز بر خلاف گذشته امروز قدرت در اختیار دولتهایی است که می‌توانند تولید علم و دانش کنند و نسلی دانا و آگاه پرورش دهند. امروز قدرت صرف داشتن ابزار آلات جنگی نیست بلکه در علم و آگاهی خلاصه می‌شود برای همین است که با پدیده جنگ نرم مواجه شده ایم.

وی ضمن عرض خسته نباشید به کتابداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، افزود: باید سبک کار را تغییر دهیم. با همیت و تلاشی که در مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی می بینم امید دارم در آینده‌ای نه چندان دور، به تعداد تلفن‌های همراه در شهرستان مشهد کتابخانه وجود داشته باشد، تا مردم بتوانند به راحتی به کتاب دسترسی داشته باشند.

داوری بر تسهلگیری در دسترسی به کتاب تاکید کرد و گفت: وجود کتابخانه سیار نعمتی است که باعث ارائه خدمات کتابخانه ای در مناطق کم برخوردار و فاقد کتابخانه می‌شود. به عبارتی تغییر حالت کتابخانه راکد به سیار می‌تواند حرکت در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را سرعت بخشد.

فرماندار مشهد در خصوص احداث کتابخانه در مناطق مختلف، ابراز کرد: نباید به دنبال اهدا و یا خرید زمین باشید، بلکه با استفاده از ظرفیت امکانی همچون مدارس و مساجد نیز می‌توان اقدام به احداث یک کتابخانه جدید کرد.

افتتاح ۲ کتابخانه سیار در شهرستان مشهد

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: همانطور که قبلاً اشاره شده است کتابخانه های سیار با مراجعه به دستکم ۵ روستا در واقع کار ۵ کتابخانه مستقر را انجام می‌دهد. امروز خراسان رضوی و به ویژه شهرستان مشهد در میان کلان شهرهای کشور در این حوزه از جایگاه بالایی برخوردار است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی از افتتاح ۲ کتابخانه سیار در شهرستان مشهد و ۳ کتابخانه سیار در دیگر شهرستانهای استان خبر داد.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تهران، افزود: ایشان علاج همه مشکلات را در کتابخوانی دانستند. اگر حوزه کتاب و کتابخوانی را آنچنان که باید و شاید در جامعه ترویج دهیم به طور قطع شاهد بسیاری از مشکلات و معضلات نخواهیم بود چرا که قطعاً همگان می‌دانند که بسیاری از مشکلات ناشی از عدم آگاهی و دانایی است.

حجت الاسلام سبزیان تصریح کرد: امروز یک بی قراری فرهنگی در جامعه ایجاد شده که این مسئله می‌تواند با برگزاری برنامه‌های فرهنگی همچون معرفی کتاب و بالاخص کتابهای تاریخی رفع شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد افتتاح این کتابخانه موجب افزایش آگاهی و دانایی در بخش رضویه شود.

وی بر فضای خدمت رسانی کتابخانه های عمومی تاکید و خواستار همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی شد.

اجرای عدالت اجتماعی و فرهنگی با گسترس راه اندازی کتابخانه های سیار

در این مراسم محمدرضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پراکندگی کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان مشهد، اظهار امیدواری کرد با گسترش راه اندازی کتابخانه های سیار گامی مؤثر در راستای اجرای عدالت اجتماعی و فرهنگی به منظور ارائه خدمات کتابخانه ای در جامعه برداشته شود.

گفتنی است، کتابخانه سیار «پیک دانایی ۸» چهارمین کتابخانه سیار در سطح شهرستان مشهد است که در روستاهای بخش رضویه شهرستان اعم از سالار آباد، تپه سلام، جیم آباد، تنگلشور و آبروان به ارائه خدمات کتابخانه ای می‌پردازد. این کتابخانه دارای بالغ بر ۲۰۰۰ نسخه کتاب است.

کد خبر 5637807

منبع: mehrnews-5637807

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید