سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » ۱۸۰۹ دانش آموز اتباع با نیازهای ویژه در خراسان رضوی وجود دارند

۱۸۰۹ دانش آموز اتباع با نیازهای ویژه در خراسان رضوی وجود دارند

کد خبر: 2477

مشهد ـرئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در خراسان رضوی، هزار و ۸۰۹ دانش آموز اتباع با نیازهای ویژه وجود دارند که از این تعداد۵۲۰ نفر در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد روحانی صبح سه شنبه در مراسم توزیع بسته‌های نوشت افزار به دانش آموزان اتباع با نیازهای ویژه در دبستان اندیشه مشهد اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان رضوی، هزار و ۸۰۹ دانش آموز اتباع با نیازهای ویژه وجود دارند که از این تعداد ،۵۲۰ نفر در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند و حدود هزار و ۳۳۶ دانش آموز تلفیقی فراگیر در گروه‌های نابینا، ناشنوا، جسمی حرکتی از خدمات آموزش و پرورش استثنایی بهره‌مند هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی بیان کرد: در مرکز آموزشی اندیشه حدود ۱۴۰ دانش آموز دختر با نیاز ویژه ذهنی، تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در ناحیه یک مشهد بیشترین تراکم دانش آموزی اتباع وجود دارد و تمامی دانش آموزان از خدمات مشاوره‌ای، توانبخشی، آموزشی و پرورشی بهره‌مند هستند که این خدمات در استان خراسان رضوی بی نظیر است و باوجود بالاترین جمعیت دانش آموزی اتباع در استان نسبت به کل کشور، بهترین خدمات به این عزیزان ارائه می‌شود.

تمایزی بین دانش آموزان مهاجر و ایرانی نیست

در ادامه زراعتی، مسئول اداره سیاسی و روابط بین الملل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری نیز در این مراسم اظهار کرد: در آموزش و پرورش تمایزی بین دانش آموزان مهاجر و ایرانی نیست.

مسئول اداره سیاسی و روابط بین الملل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری افزود: یکی از اصلی‌ترین حقوق کودکان تحصیل و آموزش است و طبق شاخص‌های بین المللی ۶۰ درصد از دانش آموزان مهاجر و پناهنده در دنیا امکان دسترسی به خدمات آموزشی را دارند و یک سوم از مهاجرین شانس ادامه تحصیل در مقطع متوسطه را دارا هستند.

گفتنی است؛ بسته‌های لوازم تحریر و کوله پشتی به ارزش ده میلیون ریال با همکاری اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیر ارشد امور حمایتی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مشهد به دانش آموزان اتباع با نیازهای ویژه مدارس استثنایی ناحیه یک مشهد اهدا شد.

منبع: mehrnews-5637598

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید