سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » انتقاد شورای شهر از مدیریت ۳ ماهه مدیران در مترو

انتقاد شورای شهر از مدیریت ۳ ماهه مدیران در مترو

کد خبر: 2391

عضو شورای شهر تهران گفت: چگونه می‌توانیم مترو تهران را به دست کسانی بسپاریم که متوسط فعالیت آنها ۳ ماه است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بروز یادبود قربانیان جاده گفت: سه عنصر انسان، خودرو و راه در بروز حوادث نقش دارند و مطالعات نشان می‌دهد عوامل انسانی بیش از ۹۰ درصد در حوادث دخیل هستند.

وی ادامه داد: با آموزش‌های درست می‌توانیم حوادث را به حداقل برسانیم سالانه بیش از ۱۷ هزار نفر در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهد و در حدود ۲۲ کشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است و با ایجاد ایمن سازی و برنامه‌های مؤثر می‌توانیم این عدد را کاهش دهیم.

تشکری هاشمی گفت: در سراسر جهان ۳ درصد درآمد سرانه ملی برای اما این عدد در ایران ۷ درصد است و بر همین اساس باید شهرهای خودرو محور را به شهر انسان محور تبدیل کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه روز گذشته برای چهارمین مرتبه مدیرعامل مترو تغییر کرده است گفت: چگونه می‌توانیم مترو تهران را به دست کسانی بسپاریم که متوسط فعالیت آنها ۳ ماه است.

وی با بیان اینکه چه ضعفی است که تا قبل از انتصاب فکر می‌کنیم افراد بهترین هستند اما تنها ۳ ماه فعالیت می‌کنند گفت: افرادی که در شرکت مترو منصوب می‌شوند همگی دارای دانش کافی و توانا هستند و مشخص نیست چرا عمر فعالیت آنها تنها ۳ ماه است.

تشکری هاشمی با اشاره به حادثه شب گذشته در خط ۵ مترو تهران گفت: یک رام قطار و ۷ واگن از روی سوزن عبور می‌کنند و واگن ۸ دچار حادثه می‌شود که این ناشی از فرسودگی است مترو تهران بیش از توسعه به نگهداشت احتیاج دارد روزانه ۲ میلیون سفر در مترو انجام می‌شود اما هنوز تأمین قطعات یدکی انجام نشده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ رام قطار برای اورهال از تعمیرگاه خارج شدند اما روی آنها قطعات فرسوده نصب شده است تا کی باید بگوییم که جان شهروندان مهم است.

منبع: mehrnews-5636016

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید