یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست

برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست

کد خبر: 2376

سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: اقتصادی‌ترین راهبردها برای مهار چالش‌های محیط زیستی استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه به مناسبت آغاز به کار بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست پیامی به شرح ذیل منتشر کرد؛

حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی در جهان امروز با سلامت جسم و روان ابنای بشر گره خورده است و تصور زندگی سالم، شاداب و بانشاط در محیطی آکنده از انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها غیرقابل تصور است. به دیگر سخن می‌توان گفت: عقل سالم در بدن سالم است و بدن سالم نیز در محیط زیست رشد و نمو می‌کند.

اهمیت حفاظت از محیط زیست در شرع مقدس اسلام و فرهنگ دیرپای ایرانی تا بدانجاست که این امر در اصل مترقی پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری و نیز بیانات ریاست محترم جمهوری مبنی بر اینکه «توسعه فرع بر محیط زیست است»، مورد تاکید قرار گرفته است.

دولت سیزدهم از ابتدای شروع فعالیت، بر اساس تکلیف شرعی و قانونی خود نسبت به مدیریت چالش‌های محیط‌زیستی و حفظ و صیانت از این سرمایه ملی، توجه جدی و عزم راسخ داشته است و این مهم در سند تحول دولت مردمی نیز مورد اشاره قرار گرفته است. به نحوی که در این سند، ۵ چالش به عنوان چالش‌های عمده بخش محیط زیست و آب کشور مورد توجه قرار گرفته و برای هریک، عوامل بروز و راهبردهای مهار ارائه شده است.

بی‌تردید یکی از مؤثرترین، کارآمدترین و اقتصادی‌ترین راهبردها برای مهار چالش‌های محیط زیستی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مجموعه‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق و نوآور است تا با تکیه بر علم و دانش و توسعه فناوری‌های نوین، زمینه دستیابی به توسعه پایدار را فراهم کنند.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» مزین شده است، سازمان حفاظت محیط زیست نیز خط مشی ترسیمی خود را در قالب شعار «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه» متبلور ساخته است که گویای توجه ویژه این سازمان به استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان برای تبدیل تهدیدهای محیط زیستی به فرصت‌های کارآفرینی، اشتغال و تولید ثروت برای کشور است.

بر این اساس، برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست پس از وقفه‌ای ۳ ساله را فراتر از یک رویداد نمایشگاهی صرف قلمداد کرده و آن را به مثابه یک گردهمایی علمی و کارشناسی به منظور آشنایی با دستاوردهای خلاقانه جوانان مستعد این مرز و بوم و نیز هم‌اندیشی دانشمندان، متخصصان، سمن‌های محیط زیستی و اقشار مختلف مردم برای رفع چالش‌ها و معضلات محیط زیستی در اقصی‌نقاط کشور به شمار می‌آوریم و می‌کوشیم از این امکان کم‌نظیر به نحو شایسته و مؤثر بهره بگیریم.

منبع: mehrnews-5635863

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید