یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » ۳ استان بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو را داشته‌اند

۳ استان بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو را داشته‌اند

کد خبر: 2338

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور گفت: استان‌های تهران، خراسان‌رضوی و اصفهان بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو را داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبداله متولی، مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور اظهارداشت: از دلایل اصلی این موضوع می‌توان به جمعیت بالای ثابت و متغیر شهری، تعداد خودروهای موجود در این شهرها، کنترل و اعمال قانون مکانیزه خودروهای فاقد گواهی معاینه فنی در مناطق کم انتشار آلایندگی(LEZ) کلانشهرها اشاره کرد.

وی همچنین عنوان کرد: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سیمفا، کمترین میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ به ترتیب مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و بوشهر بوده است که این امر لزوم توجه بیش از پیش مسئولین و عزم جدی اعضای کارگروه استانی معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در اجرای مواد ۷ و ۸ آئین‌نامه اجرایی ماده ۸ قانون هوای پاک و لزوم کنترل مکانیزه و اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی در این استان‌ها را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ مراکز معاینه فنی خودروهای سبک کشور در مجموع ۵ میلیون و ۹۹۹ هزار و۳۷۰ خودرو پذیرش داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد و در مجموع ۲۲ درصد مجموع خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی خودروهای سبک، موفق به اخذ گواهی معاینه فنی نشدند.

متولی در ادامه گفت: همچنین در شش ماهه نخست سال جاری یک میلیون ۳۲ هزار و۴۰۶ دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه نمودند که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته از رشد ۷ درصدی برخوردار بوده است که از این تعداد، ۸۵ درصد خودروهای سنگین موفق به اخذ گواهی معاینه فنی و ۱۵ درصد در آزمون‌ها مردود شده‌اند.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور همچنین خاطر نشان کرد: با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول در قانون هوای پاک و رعایت کامل آئین‌نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو؛ یقیناً تأثیر منابع متحرک بر آلایندگی در شهرها کاهش خواهد یافت.

متولی یادآور شد: به موجب ماده ۶ قانون هوای پاک، تمامی وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه سنگین، سنگین، موتورسیکلت که توسط بخش‌های دولتی، عمومی و غیردولتی بکار گرفته می‌شوند ملزم به اخذ گواهی معاینه فنی پس از طی دوره معافیت خود بر اساس قانون است.

منبع: mehrnews-5635324

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید