چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » کتاب «متولد چهل و دو» ادای دین به انقلاب و شخصیت‌های انقلابی است

کتاب «متولد چهل و دو» ادای دین به انقلاب و شخصیت‌های انقلابی است

کد خبر: 2331

رئیس کمیته امداد گفت: بیان خاطرات مرحوم شمقدری که در کتاب «متولد چهل و دو» به چاپ رسیده در واقع ادای دین به انقلاب و شخصیت‌های انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری در آئین رونمایی از کتاب «متولد چهل و دو» خاطرات مرحوم حاج علی شمقدری که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: مرحوم شمقدری از چهره‌های ماندگار دوران انقلاب اسلامی بود و در خراسان، نقشی مهم در عرصه مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی داشت. ایشان و کسانی که دست پرورده امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب هستند هم زندگی و هم مرگشان برای همگان الگوست.

وی بیان کرد: یکی از نکته‌های بسیار زیبا که مقام معظم رهبر در فرمایشات خود به آن اشاره داشتند، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی و خودشناسی است. اگر کسی زمان‌شناس باشد حواسش در هر شرایطی جمع است و کسی که دشمن‌شناس باشد هراسی از توطئه‌های دشمن به دل راه نمی‌دهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابراز کرد: از دیدگاه بسیاری از تاریخ‌نویسان، تحقق انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین اتفاق در قرن بیستم بود لذا ما باید به شهدای خود افتخار کنیم که با جان خود تحقق انقلاب و ادامه مسیر آن را رقم زدند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از امام (ره) در سال ۶۵ به مناسبت هفته قوه قضائیه در جماران افزود: ایشان در جمع قضات فرمودند که انقلاب ما به نقطه‌ای رسیده است که قائم به شخص نیست و به دست صاحب اصلی امام زمان (عج) تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: بیان خاطرات مرحوم شمقدری که در کتاب «متولد چهل و دو» به چاپ رسیده در واقع ادای دین به انقلاب و شخصیت‌های انقلابی است.

بختیاری بیان کرد: وقوع انقلاب اسلامی به اذعان بسیاری از افراد صاحب نظر بزرگ‌ترین اتفاق قرن بیستم بود و ما این انقلاب را با تقدیم ۳۰۰ هزار شهید حفظ کردیم و با همه وجود از آن محافظت خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: انقلاب ما به فرموده امام راحل (ره) قائم به شخص نیست و توطئه دشمنان برای ضربه زدن به این نظام مقدس که با خون هزاران شهید آبیاری شده قطعاً شکست خواهد خورد و این انقلاب به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) تحویل داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ما سربازان عاشورا هستیم و انقلاب ما به برکت عاشورا زنده پابرجاست اظهار کرد: با روایت زندگی افرادی چون مرحوم شمقدری انقلاب محکم‌تر و پایدارتر خواهد ماند.

منبع: mehrnews-5635239

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید