شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » جشنواره فیلم مدرسه یک رویداد استعدادیابی است

جشنواره فیلم مدرسه یک رویداد استعدادیابی است

کد خبر: 2296

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: هنرمند در جامعه امروزی کسی است که حرف‌ها و دریافت‌های خود را از واقعیت‌های جامعه و حقیقت‌هایی که در پشت سر آن است برای افراد ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، الهام یاوری معاون وزیر و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در مراسم اختتامیه این جشنواره که در سالن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد؛ گفت: هنرمند در جامعه امروزی کسی است که حرف‌ها و دریافت‌های خود را از واقعیت‌های جامعه و حقیقت‌هایی که در پشت سر آن است برای افراد ارائه می‌کند.

وی افزود: فهم هنر، نقد و توانایی تولید اثر هنر سه گانه ای است که این جشنواره به دنبال آن است که کنار هم بودن دانش آموزان به تحقق این موضوعات کمک می‌کند. یاوری گفت: در دو محور خودباوری و گزارشگری از فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری مدارس مسابقات سمپاد را داشتیم که ۷۰۰ اثر به دبیرخانه واصل شد و ۵ اثر شایسته تقدیر شناخته شده است.

امیرحسین اخوین دبیر هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه نیز در این مراسم گفت: خدا را شاکر هستیم در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره در جمع ۷۰۰ نفره دانش آموزان هستیم. این جشنواره یک جشنواره نیست، یک رویداد استعدایابی است که دانش آموزان برگزیده از کل کشور شناسایی می‌شوند. دانش آموزان در کارگاه‌های مختلفی توانمند می‌شوند تا به نقطه بالندگی برسند.

اخوین با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره از دل مدارس استعدادهای درخشان انتخاب شده است؛ گفت: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای این کار بسیار زحمت کشید همچنین شبکه امید در این سال‌ها همواره همراه جشنواره بود. حوزه هنری، شهرداری تهران، روییکا و تشکل‌های دانش آموزی و در رأس آن سازمان هلال احمر از حامیان برگزاری این جشنواره بودند.

در ادامه علی جانباز رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم به دیدار مقام معظم رهبری با دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار دو اتقاق مهم معطوف به نگاه نوجوان را مطرح می‌کنند. رهبر می‌فرمایند در این شرایط آنکه تولید محتوا و تولید روایت می‌کند شما نوجوانان هستید. وی افزود: ایشان می‌فرمایند مسئولیتی به دانش آموزان سپرده شده است که در این شرایط که دنیا در آستانه نظام نوین جهانی است شما راوی و روایت گر این نظم باشید.

جانباز بیان کرد: درخواست دارم شما تولید کننده و روایت کننده نسلی باشید که آینده انقلاب را به نتیجه می‌رساند.

همچنین سمیه شیخ محمدی معاون پیش دبستانی و دبستان سازمان جوانان هلال احمر نیز در این مراسم اظهار کرد: دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره فیلم مدرسه، با نگاه و هنر خود پیام‌های خوبی به جامعه منتقل می‌کنند.

وی افزود: در یکصد سالگی جمعیت هلال احمر و ۷۵ سالگی سازمان هستیم در بحث ترویج بشردوستی فیلم‌های خوبی به ما ارسال شده است.

منبع: mehrnews-5634661

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید