یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » یک سوم از تصادفات تهران ناشی از سرعت غیرمجاز است

یک سوم از تصادفات تهران ناشی از سرعت غیرمجاز است

کد خبر: 2200

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از تأثیر سرعت غیرمجاز بر تصادفات شهر تهران خبر داد و گفت: یک سوم از تصادفات تهران ناشی از سرعت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: سرعت‌ها در رانندگی یک پدیده شوم است و علت خیلی از تصادفات بصورت مستقیم و غیر مستقیم است چرا تحقیقات نشان می‌دهد که یک سوم از تصادفات ناشی از سرعت است.

وی افزود: تحقیقات علمی نشان می‌دهد که در برخورد وسیله نقلیه با عابر اگر سرعت وسیله نقلیه مجاز باشد (مثلاً ۳۰ یا ۴۰ کیلومتر باشد – معابر فرعی و شهری) احتمال فوت عابر ۵ درصد است و اگر این سرعت به چهل و پنج کیلومتر برسد، احتمال فوت عابر پیاده پنجاه درصد است و اگر این سرعت به هشتاد کیلومتر برسد احتمال فوت عابر به صد در صد نیز می‌رسد.

سرهنگ رازقی بیان داشت: خیلی مواقع سرعت به صورت مستقیم باعث تصادفات می‌شود مانند جایی که راننده‌ای با سرعت غیر مجاز رانندگی می‌کند و تأخیر در رؤیت دارد و خطر را با تأخیر احساس می‌کند و عکس‌العمل راننده به موقع انجام نمی‌شود و نمی‌تواند به موقع وسیله نقلیه خود را کنترل نماید و منجر به تصادف می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد: همچنین در برخی مواقع سرعت غیرمجاز باعث بروز تصادفات به صورت مستقیم می‌گردد یعنی راننده به موقع خطر را احساس نکرده و به موقع عابرین پیاده را نمی‌بیند و یا با وسیله نقلیه ای که متوقف است برخورد می‌نماید و در برخی مواقع سرعت‌های بالا باعث واژگونی می‌گردند.

وی گفت: در کنار تخلفاتی مانند گردش به طرز غلط، عدم رعایت حق تقدم، سرعت غیر مجاز راننده تصادفات را تشدید می‌کند.اگر رانندگان در حین ترددها سرعت متعادل و مجاز داشته باشند به حداقل خسارت اکتفا می‌شود ولی متأسفانه برخی رانندگان چون سرعت غیر مجاز دارند و سرعت مطمئنه و مجاز را رعایت نکرده‌اند، تصادف به راحتی تبدیل به تصادف جرحی شدید یا فوتی می‌شود.

منبع: mehrnews-5633274

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید