یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » ارتقای روابط با کشورهای همسایه و مسلمان از اولویت‌های دولت سیزدهم

ارتقای روابط با کشورهای همسایه و مسلمان از اولویت‌های دولت سیزدهم

کد خبر: 2197

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با وزیر امورخارجه مصر گفت: ارتقای روابط با کشورهای همسایه و مسلمان از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

به گزارش پایگاه خبرگزاری مهر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با وزیر امورخارجه مصر و رئیس ستاد برگزاری بیست و هفتمین نشست تغییر اقلیم و دیدار و گفت‌وگو گرد.‌

سامح شکری وزیر امورخارجه مصر و رئیس ستاد برگزاری بیست و هفتمین نشست تغییر اقلیم دردیدار با دکتر سلاجقه گفت: حضور هیأت ایرانی در سطح معاون رئیس جمهور در این کنفرانس نشان دهنده اهمیت موضوع تغییر اقلیم و روابط دو کشور است.

وی افزود: تغییرات اقلیمی بعد از موافقتنامه پاریس و بسته گلاسکو اهمیت ویژه ای پیدا کرده و این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وزیر امورخارجه مصر با اشاره به همکاری و تعامل ایران و مصر از طریق عضویت درگروه های ۷۷ و چین و همسویی منافع دو کشور در بسیاری از موارد، تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف کنوانسیون انعطاف کلیه کشورها ضروری است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این دیدار ضمن تشکر از برگزاری شایسته کاپ ۲۷ گفت: علیرغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و عدم تحقق کامل اهداف ایران برای برنامه‌های تغییر اقلیم، پیشرفت‌های دانش بنیان گسترده‌ای در حوزه محیط زیست به ویژه در حوزه سازگاری در ایران صورت گرفته است.

سلاجقه افزود: دولت سیزدهم ارتقای روابط با کشورهای همسایه و مسلمان را در اولویت قرارداده است، در این راستا ایران میزبان نشست وزرای محیط زیست در تابستان گذشته بوده و در اعلامیه تهران بر ضرورت تشکیل سازمان همکاری‌های منطقه‌ای و صندوق محیط زیست منطقه‌ای تاکید شده است.

منبع: mehrnews-5633271

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید