چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » چرایی عدم به روز رسانی سامانه شفافیت باید به مردم اعلام شود

چرایی عدم به روز رسانی سامانه شفافیت باید به مردم اعلام شود

کد خبر: 2150

عضو شورای شهر تهران گفت: باید به مردم گزارش دهیم که چرا سایت شفافیت به روز رسانی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد صادقی در نطق پیش از دستور یکصد و ششمین جلسه شورای شهر با اشاره به هوشمندسازی گفت: تاکید داریم هوشمند سازی در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ۳۱ سامانه از قبل ایجاد شده است اما فقط ۱۰ مورد آنها به روز رسانی شده است و هنوز مشخص نیست چرا سایر سامانه‌ها به روز رسانی نشده است.

صادقی گفت: باید به مردم گزارش دهیم که چرا سایت شفافیت به روز رسانی نشده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شعار ما این بود که شهروندان باید در اداره شهر مشارکت داشته باشند گفت: اجرای شهرداری غیر هوشمند منجر به افزایش مشارکت شهروندان در اداره شهر می‌شود و افزایش و رضایت‌مندی شهروندان را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: ارتقای اعتماد همگانی، کاهش ایجاد آلایندگی و جلوگیری از ترددهای غیر مجاز از جمله دیگر اقدامات این سامانه است.

صادقی گفت: در سال ۱۳۱۰ حدود ۹۳ درصد جمعیت ایران در فقر مطلق قرار داشته‌اند اما اکنون نظام اداری دیگر به این شکل نیست و ضرورت دارد تا نظام اداری ایران متحول شود زیرا اکنون ۹۷ درصد ایرانیان با سواد هستند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در حوزه شناسایی شهرداری تهران ۳۳ مجوز صادر می‌کند گفت: همچنین ۸۳ خدمت ارائه می‌دهد اما هیچ گزارش استعلام و صدور گواهی را اعلام نکرده است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران گزارش داده است که آماده رونمایی از سامانه‌ای صدور مجوز است و وزارت اقتصاد قول داده است مشکلات موجود را حل کند.

صادقی تصریح کرد: با ایجاد مرکز مانیتورینگ در شورای شهر ایجاد کنیم می‌توانیم از بسیاری از موضوعات آگاه شویم و کارها را پیش ببریم و برای صدور فرایندهای هوشمند کمیته شفافیت جلساتی را با شهرداری تهران برگزار خواهد کرد تا بتوانیم شهرداری غیر حضوری را محقق کنیم.

منبع: mehrnews-5632451

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید