پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » جزئیات ساخت اولین محله الگو در پایتخت

جزئیات ساخت اولین محله الگو در پایتخت

کد خبر: 2091

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از امضای تفاهم نامه برای ساخت اولین محله الگو در شهر تهران با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی هدایت از امضای تفاهم نامه برای ساخت اولین محله الگو در شهر تهران با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن (مصوب ۱۳۸۷) و قانون جهش تولید مسکن (مصوب ۱۴۰۰) و تصویب نامه طرح مسکن اجتماعی هیأت وزیران (سال ۱۳۹۵) و رویکرد شهرداری تهران برای همکاری با دولت در تأمین مسکن با هدف ایجاد شرایط مناسب، بسترسازی و تسهیل فرآیند برخورداری همه خانوارهای شهری از واحدهای مسکونی در حد استطاعت، تفاهم نامه همکاری مشترک شهرداری تهران با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رسید.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که هدف از انعقاد این تفاهم نامه ساخت محله الگو با تأمین کلیه خدمات مورد نیاز است، تصریح کرد: مشارکت و همکاری در ساخت اولین محله الگو در شهر تهران، شامل واحدهای مسکونی متنوع، آماده سازی، محوطه سازی، احداث فضاهای مذهبی، آموزشی، درمانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی- فراغتی، تجاری و تأمین فضای سبز و شوارع باکیفیت در اراضی متعلق شهرداری در دستور کار شهرداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

پیش از این نیز؛ هدایت در گفتگو با خبرنگار مهر از کلنگ‌زنی یکی از محلات الگو در منطقه ۱۹ خبر داده بود و گفته بود: در حال حاضر با نظرات مشاورین طراحی‌هایی را برای محلات الگو انجام داده‌ایم و در محلات الگو رویکرد این است که معماری ایرانی-اسلامی در این محلات رعایت شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرده بود: موضوع دوم، مساله سایه‌اندازی و اِشرافیت بود و مساله بعدی این بود که تمامی خدمات این محلات را در همان محلات دیده‌ایم. در حال حاضر ظرف یک ماه یکی از محلات الگو در شهر تهران را احتمالاً در منطقه ۱۹ کلنگ‌زنی و طرح آن را نیز ارائه خواهیم کرد.

منبع: mehrnews-5631245

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید