دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » تولید کیسه خرید با استفاده از مواد بازیافتی

تولید کیسه خرید با استفاده از مواد بازیافتی

کد خبر: 2060

شهردار منطقه ۹ از تولید کیسه‌های خرید با استفاده از مواد بازیافتی خبر داد و گفت: در اولین مرحله از این طرح نسبت به تولید ۳۰۰ مترمربع کیسه خرید با استفاده از مواد بازیافتی اقدام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدرحیم مرتضوی از تولید کیسه‌های خرید با استفاده از مواد بازیافتی خبر داد و گفت: با توجه به حجم گسترده مصرف کیسه‌های پلاستیکی و در راستای کاهش تولید و مصرف آن‌ها، اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه ۹ در اولین مرحله از این طرح نسبت به تولید ۳۰۰ مترمربع به تعداد ۵۰۰ عدد که دارای قابلیت مصرف چندین باره را داشته و توانایی حمل حدود هفت کیلوگرم وزن را دارا هستند را در دستور کار خود قرار داد.

شهردار منطقه ۹ ضمن اشاره به مشکلات و معضلات ناشی از روند افزایش استفاده کیسه‌های پلاستیکی در جامعه عنوان کرد: به لحاظ تولید بیش از ۵۰۰ هزار تن پلاستیک در سال، پنجمین کشور مصرف کننده پلاستیک در جهان هستیم که این زنگ خطری برای نابودی محیط زیست است.

وی بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص اهمیت بازیافت و تأثیر آن بر کاهش هزینه‌ها تاکید و عنوان کرد: این طرح با همکاری اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه به منظور مشارکت شهروندان در استفاده از کیسه‌های بادوام صورت گرفته است.

منبع: mehrnews-5630810

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید