شنبه، 29 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » نظافت و رفت و روب دومین مشکل شهری اهالی تهران است

نظافت و رفت و روب دومین مشکل شهری اهالی تهران است

کد خبر: 2059

عضو شورای شهر تهران گفت:به گفته رئیس سازمان ۱۳۷ نظافت و رفت و روب دومین مشکل شهری اهالی تهران است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور یکصد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به محله عباسی منطقه ۱۱ تهران گفت: این منطقه بافت آسیب پذیری دارد و نیازمند توجه است.

وی ادامه داد: در این منطقه ۲۰ هزار نفر ساکن هستند اما در هیاهو زمان دچار مشکل شده است و تعدادی از املاک در این دوره مدیریت شهری به مالکیت درآمدند اما مشکلاتی را ایجاد کردند.

امانی تصریح کرد: به دلیل ارزانی زمین اتباع خارجی در این منطقه افزایش یافتند به گونه‌ای که در تنها دبستان این منطقه ۷۰ درصد دانش آموزان اتباع خارجی هستند.

عضو شورای شهر تهران گفت: شرایط محیطی این منطقه نامناسب است و منجر به افزایش موش در این منطقه شده است به گفته رئیس سازمان ۱۳۷ نظافت و رفت و روب دومین مشکل اهالی تهران است.

وی تصریح کرد: فضاهای فرهنگی و وجود کتابخانه و سینما جز آرزوهای اهالی این منطقه است و پیشنهاد من این است که شهرداری تهران گرمابه عباسی را تملک و به محل فرهنگی تبدیل کند.

امانی با اشاره به وجود معتادان در محله گفت: به گفته شهردار منطقه پس از جمع آوری معتادان از محله هرندی آنها به سمت منطقه ۱۱ آمده‌اند و این معتادان شب‌ها در مراکز یاور شهر می‌مانند و صبح‌ها در محلات رها می‌شوند.

وی با بیان اینکه مسئولیت جمع آوری معتادان متجاهر به معاونت اجتماعی مناطق واگذار شده است، تأکید کرد: در منطقه ۱۱ مرکز یاورشهر با ظرفیت ۱۵۰ نفر مسئولیت پذیرش معتادان را بر عهده دارد که شبانه افراد را جمع آوری می‌کند و صبح روز بعد در سطح شهر رها می‌شوند. مسئولیت جمع آوری معتادان زن به عهده سازمان بهزیستی است که مسئولیت خود را انجام نداده و شهرداری این مسئولیت را بر عهده گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پل عابر پیاده خیابان جعفری مکانیزه نیست، گفت: خیابان رباط کریم این محله تقریباً در بن بست است و عدم عبور و مرور خودروها باعث رکود کسب و کار در این خیابان شده است.

امانی با اشاره به این نکته که تعیین تکلیف املاک شهرداری در سطح محله به ویژه بازارچه عباسی و مسجد صاحب الزمان (عج) یکی از درخواست‌های مردم این منطقه است، تصریح کرد: جمع آوری خودروهای رها شده، تعیین تکلیف پارکینگ موجود در پل حق شناس، انتقال مرکز یاورشهر از این منطقه به خارج از شهر و واگذاری به سازمان بهزیستی و رسیدگی به وضعیت نظافت و نگهداشت درختان از خواسته‌های مردم این محله به شمار می‌رود.

منبع: mehrnews-5630811

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید