دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » ۴۲ درصد پرونده‌های قضایی سمنان در شورای حل اختلاف بررسی می‌شود

۴۲ درصد پرونده‌های قضایی سمنان در شورای حل اختلاف بررسی می‌شود

کد خبر: 2043

سمنان- معاون قضایی دادگستری استان سمنان گفت: ۴۲ درصد از پرونده‌های قضایی وارده در استان سهم شورای حل اختلاف بوده که ۳۸ درصد آن‌ها به سازش انجامیده است.

حسین شکوری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی یک سال اخیر سهم شورای حل اختلاف در پرونده‌های وارده به دستگاه قضائی استان سمنان ۴۲ درصد است، تاکید کرد: از این میزان پرونده وارده به شورای حل اختلاف ۳۸ درصد به سازش منجر شده است.

وی با بیان اینکه در ۱۲ ماه گذشته ۱۳ نفر از محکومان به قصاص نفس با گذشت اولیای دم و تلاش شورای حل اختلاف، از قصاص نجات پیدا کرده و به آغوش خانواده شأن بازگشته‌اند، افزود: در این بازه زمانی ۶۷ درصد از پرونده‌های تشکیل شده در شورای حل اختلاف به صورت تمام الکترونیک مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون دادگستری استان سمنان با بیان اینکه پرونده‌های الکترونیکی شورای حل اختلاف با هدف حذف کاغذ، تسریع در رسیدگی و همچنین رعایت اصل محرمانه بودن مطرح و ترویج شد است، ابراز کرد: دسترسی اصحاب دعوا و سرعت بخشیدن به پاسخگویی از دیگر مزیت‌های پرونده‌های الکترونیک است.

شکوری با بیان اینکه هم اکنون در استان سمنان ۹۷ درصد ابلاغ‌های قضائی الکترونیکی هستند، گفت: در تلاش هستیم تا با هدف ارتقای پاسخگویی به مردم، تمام عملیات قضائی شوراهای حل اختلاف الکترونیکی شود.

وی با بیان اینکه مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه در صدد توسعه نهاد داوری و میانجیگری است، ابراز کرد: اساتید، کارشناسان رسمی، وکلا، فارغ‌التحصیلان روان شناسی و حقوق و … در فراخوان جذب داوری عمومی و تخصصی شرکت کنند و پس از قبولی در آزمون و همچنین تأیید صلاحیت علمی و اخلاقی پروانه فعالیت حرفه ای ایجاد می‌شود.

معاون قضائی دادگستری استان سمنان با بیان اینکه افراد پذیرفته شده همچنین می‌توانند درآمد خوبی را نیز داشته باشند که این امر یکی از فرصت‌های خوب شغلی است، گفت: حضور این افراد در شورای حل اختلاف و کارشناسی داوری همچنین می‌تواند اختلافات بسیاری را نیز حل کند.

منبع: mehrnews-5630405

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید