یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » انتقال آموزه‌های ترافیکی بخشی از مسئولیت فرهنگی است

انتقال آموزه‌های ترافیکی بخشی از مسئولیت فرهنگی است

کد خبر: 2040

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران آموزواره فصلی حرکت را یک فعالیت آموزشی، تمرینی و مروری برای ترویج رفتارهای درست ترافیکی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران آموزواره فصلی حرکت را یک فعالیت آموزشی، تمرینی و مروری برای ترویج رفتارهای درست ترافیکی و پرهیز از رفتارهای نادرست در چرخه عبور و مرور معرفی کرد.

وی با تأکید بر لزوم نظم‌بخشی به عبور و مرور همراه با اِعمال قانون و همزمان با اصلاح رفتارهای نادرست ترافیکی افزود: شهروندان می‌توانند با ارائه راهکارهای مناسب با استفاده از قالب‌های فرهنگی و هنری، در برطرف کردن مشکلات این‌چنینی با مدیریت شهری مشارکت کنند.

وی با اشاره به مشارکت قابل توجه شهروندان در آموزواره فصلی حرکت، اضافه کرد: بخشی از مسئولیت ما در حوزه فرهنگ، انتقال آموزه‌های ترافیکی به یکدیگر است و حضور ۵۲۲۹ شهروند در آموزواره فصل بهار و همچنین ارسال ۷۳۴۵ اثر از سراسر تهران به آموزواره فصل تابستان حرکت، بیانگر وجود ظرفیت آموزش و آگاهی‌بخشیِ هم‌زمان در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیک می‌باشد.

شفیعی با ذکر این نکته که این طرح به منظور ایجاد حساسیت و معطوف‌کردن نگاه شهروندان به معضل ترافیک برنامه‌ریزی شده و شهروندان می‌توانند با ارسال آثار خود در این طرح فرهنگی مشارکت فعال داشته باشند، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین فعالیت‌هایی علاوه بر دریافت پیام‌های مرتبط با حوزه حمل و نقل و ترافیک، کیفیت و اثربخشی فعالیت‌های آموزشی انجام‌شده در شهر را افزایش داده و در زمینه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به جامعه، کاهش حوادث ترافیکی و افزایش ایمنی شهروندان مؤثر است.

آموزواره پاییزی حرکت با محور «رفت و آمد ایمن به مدرسه» در چهار قالب نقاشی، خاطره، عکس و فیلم یک‌دقیقه‌ای در حال برگزاری است. شهروندان علاقه‌مند می‌توانند برای حضور در این رقابت آموزشی آثار خود را تا پایان آبان ۱۴۰۱ به معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک یا شهرک‌های آموزش ترافیک منطقه محل سکونت خود تحویل دهند.

منبع: mehrnews-5630454

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید