جمعه، 28 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » محیط زیست » کاهش ۲۹ درصدی مازوت سوزی واحد‌های تولیدی در سطح کشور

کاهش ۲۹ درصدی مازوت سوزی واحد‌های تولیدی در سطح کشور

کد خبر: 1980

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: میزان مازوت سوزی و استفاده از سوخت مایع در واحد‌های تولیدی کشور تاکنون ۲۹.۵ درصد کمتر شده است.

رخدادشهر: علی سلاجقه در نشست دومین دوره آموزشی مدیران کل ستادی و استانی استان‌های کشور که در مشهد برگزار شد، گفت: باعث افتخار و مسرت ما است که دومین دوره آموزشی مدیران کل استان ها، در مشهد و در کنار مضجع شریف آقا علی بن موسی الرضا(ع)  برگزار شده است تا بتوانیم در کنار محبت‌های امام هشتم نسبت به وظایف خود تجدید دوره‌ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حالی که مازوت سوزی واحد‌های تولیدی کشور در سال قبل از شهریور ماه آغاز شده بود، امسال میزان مازوت سوزی و استفاده از سوخت مایع در واحد‌های تولیدی تاکنون ۲۹.۵ درصد کمتر شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: طبق تاکید رئیس جمهوری در شورای سلامت کشور که هفته گذشته برگزار شد، توسعه فرع بر محیط زیست است و محیط زیست یکی از ارکان سلامت کشور به شمار می‌رود.

سلاجقه اظهار کرد: به این ترتیب برای حال ناخوش محیط زیست کشور باید راهکار‌های جدی اتخاذ کرد و در این راستا باید حفظ محیط زیست به یک مساله درجه یک برای جامعه تبدیل شود.

سلاجقه با تاکید بر برخورد جدی و قاطعانه با مخربان محیط زیست گفت: مسئولان ادارات حفاظت محیط زیست در استان‌ها باید به عنوان ناظر و حاکم مطالبه جبران خسارت و غرامت را از مخربان محیط زیست داشته باشند، بزودی غربالگری پروژه‌ها آغاز شده و در این راستا دستورالعملی نیز برای ادارات محیط زیست در استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی راه اندازی مانیتورینگ ایستگاه‌های پایش را در تمام استان‌ها ضروری دانست و بیان کرد کرد: همه ادارات کل حفاظت محیط زیست در استان‌ها وظیفه دارند ایستگاه‌های پایش در تالاب‌ها، پسماندها، آلایندگی‌ها، خروجی دودکش‌ها، پساب و مناطق زیست محیطی راه اندازی کنند، داده‌های آن را تعیین و مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار دهند.

ایلنا نوشت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از راه اندازی سامانه جامع محیط زیست کشور خبر داد و اظهارکرد: هنوز بخش‌های از این سامانه نیاز به تکمیل دارد که باید هر چه سریع‌تر انجام گرفته تا قابلیت ارزیابی و راستی آزمایی داده‌ها را داشته باشد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
مازوت سوزی, محیط زیست
دسته بندی: محیط زیست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید