جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » دستمان در مقابل حرف حساب بالاست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان:

دستمان در مقابل حرف حساب بالاست

کد خبر: 1781

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه مؤلفه قدرت ما اعتقادات‌مان است و نباید اجازه بدهیم این مؤلفه به خطر افتد، گفت: اگر دعوایی داریم درون خانواده است و باید داخل خانواده حل کنیم، اما روشن است هر جا دست دشمن در کار است عقل حکم می‌کند از دشمن تبعیت نکنیم.

رخدادشهر: محمدرضا جان‌نثاری در نشستی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که امروز (دوشنبه، ۲۵ مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: باید از هنرمندان‌مان مواظبت کنیم که از دست نروند و در زمان خودشان خوب از آن‌ها استفاده شود. در فرهنگ دهخدا هنر به معنای علم، معرفت، دانش، فضل و فضیلت، کمال، کیاست و زیرکی معنا شده است و اضافه می‌کند هنر درواقع به معنی آن درجه از کمال آدمی است که هوشیاری و فضل و کرامت را در بردارد و صاحب هنر را برتر از دیگران می‌کند.

وی با بیان اینکه هنر انتقال عواطف و احساسات هنرمند به انسان است، افزود: اصل کلام من این است که هنرمندان با خلق آثار بدیع، آنچه را افراد عادی از درک آن عاجزند برای همگان قابل‌فهم کرده‌اند، پس به هرکسی نمی‌شود هنرمند گفت. هنرمند باید چنین ویژگی‌هایی داشته باشد که بتوان عنوان هنرمند را به او اطلاق کرد. در استان اصفهان از این دست افراد زیاد داریم که در حوزه هنرهای گوناگون فعالیت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به مسائل امروز ایران، گفت: همه مسائل این روزها را می‌دانیم که چه اتفاقی می‌افتد، امروز احتیاج داریم هنرمندان به میدان بیایند و این جمله را محقق کنند که آنچه دیگران از فهم آن عاجزند را با بیان و هنر خود همه‌کس فهم کنند، اما این کار همه نیست.

وی افزود: اگر اخیراً ناآرامی‌هایی در کشور پیدا کرده‌ایم وعده‌ای در صحنه آمده و شعارهایی می‌دهند، یک مسئله است که از آن گذر می‌شود، ولی از بعضی چیزها نباید بگذریم، ولو اینکه آرامش دوباره برگردد، چون برخی از موضوعات برای ایران خیلی خطرناک است.

جان‌نثاری با ابراز تأسف از فوت مهسا امینی، گفت: این اتفاق هرجایی ممکن است بیفتد و احساسات جامعه به جوش می‌آید و مردم اعتراضاتی کردند، اما شاید اگر اطلاع‌رسانی مناسبی انجام می‌شد این اتفاقات نمی‌افتاد. به همین دلیل در شورای اطلاع‌رسانی استان تأکید بر اطلاع‌رسانی به‌موقع دارم که متأسفانه گاهی مدیران عمل نمی‌کنند و این‌ یکی از نتایج عدم اطلاع‌رسانی است.

دبیر شورای تأمین استان با یادآوری اینکه بعد از این اعتراضات، مسئولان اطمینان دادند این موضوع پیگیری شود، گفت: اما چرا به‌سرعت پرده‌هایی پس می‌رود و آدم تعجب می‌کند چه رابطه‌ای بین سوزاندن قرآن و فوت یک خانم وجود دارد؟ چه رابطه‌ای بین این است که به پرچم مقدس جمهوری اسلامی که بر پیکر ۲۳۰ هزار شهید این مملکت را با آن پوشاندیم جسارت می‌شود و آتش زده می‌شود! این‌ها دیگر اعتراض نیست. شهید سلیمانی در مقطعی که پرچم ایران را آتش زدند گفت اگر انسان از این غصه بمیرد جا دارد.

وی با تأکید بر اینکه وقتی به کسی که به حافظ امنیت است تعرض می‌کنند، چه انتظاری دارند که حافظ امنیت آن‌ها باشد، گفت: همین فردی که به پلیس حمله می‌کند، اگر سارقی وارد منزلش شود به پلیس زنگ می‌زند و کمک می‌خواهد. باید ببینیم چه دلیلی دارد تمام رسانه‌های دنیا پشت این حرکت می‌آیند تا ما امروز در حال یک جنگ رسانه‌ای باشیم!؟

جان‌نثاری با بیان اینکه پیش‌ از این هشدارهایی داده شده بود، اما شاید تا میوه آن را نچیده بودیم، تصریح کرد: کرونا آسیب زیادی به ما زد و اقتصاد را فشل کرد، اما ضربه‌های سهمگین‌تری وارد شده است. این اعتراض به یک مسئله نیست، چون حق مردم است اعتراض کنند و باید سازوکارهای بهتری از چیزی که الآن هست وضع کنیم. این‌ها بچه‌های خودمان‌ هستند، همان‌هایی که شعار علیه ما می‌دهند و اگر من با این ظاهر به میان آن‌ها بروم شاید کتک بخورم ولی دشمن نیستند، بچه‌های ما هستند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال و نیم دوران کرونا هرچه وردی معنویت به جامعه بود بنا به‌ضرورت یا غیر ضرورت بستیم، ادامه داد: ما مسجد و امامزاده و جلسات همه را تعطیل کردیم، درحالی‌که بچه‌هایمان را در کنار فضای مجازی ولنگاری گذاشتیم که حدوحصری ندارد. دشمن امروز در اتاق بچه‌هایمان است و فضای مجازی ولنگار در دسترس است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان با اشاره به اینکه ثمره این حرکت را عید امسال دیدیم، یادآور شد: عید امسال اولین باری بود که مردم بعد از دو سال و نیم وارد جامعه شدند و به سفر آمدند، اما دیدیم اوضاع چقدر تغییر کرده و این نگران کننده است.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه بد است علیه داشته‌های مثبتمان شعار دهیم، تصریح کرد: اگر جایی که ضعف داریم شعار دهند مهم نیست، اما نباید مؤلفه‌های قورت کشور را زیر سؤال ببریم و ندانیم چه می‌کنیم. مؤلفه قدرت ما اول اعتقاداتمان بوده است. ایران هیچ‌وقت به هیچ کشوری تهاجم نکرده و همیشه مورد تهاجم بوده است و بدون استثنا هر دفعه قسمتی از خاک ایران جدا شده است. تنها زمانی که به ایران توسط صدام با پشتیبانی صد کشور دنیا تعرض شد، یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم. وصیت‌نامه شهدا را بخوانید ببینید بالای ۹۹ درصد گفته‌اند به خاطر تکلیف شرعی و اطاعت از رهبر جانمان را فدا می‌کنیم و این مؤلفه قدرت ماست.

وی با اشاره به شعارهای برخی دانش آموزان تحت تأثیر القائات دشمن، گفت: نگران این هستیم نکند آرام‌آرام علیه قدرت خودمان قیام کنیم و مؤلفه قدرت خودمان را زیر سؤال ببریم.

جان‌نثاری با بیان اینکه امروز هنرمندان باید با بیان و اظهارنظر و هنرشان عمل کنند، گفت: اگر عده‌ای جوان برای رضاشاه ملعون شعار دادند به خاطر این است که نمی‌دانند در آن تاریخ چه گذشته است! نخست‌وزیر آن زمان در مجلس گفت دختری داشتیم شوهر دادیم رفت و بحرین را از ایران جدا کردند.

وی با بیان اینکه چه کسی ادعا می‌کند همه برخوردها خوب است؟ گفت: برخورد بد غلط است و باید جلویش را گرفت، اما همین را هم با پلیس‌های دنیا مقایسه کنید. اینجا به پلیس تهاجم می‌کنند بعد از همین پلیس انتظار دفاع دارند.

معاون استاندار اصفهان از هنرمندان خواست کمک کنند بچه‌ها را از حلقوم دشمن بیرون بکشیم و افزود: اگر دعوایی داریم درون خانواده است و باید داخل خانواده حل کنیم. بسیار بین و روشن است که هر جا دست دشمن در کار است عقل حکم می‌کند از دشمن تبعیت نکنیم، چون خیر ما را نمی‌خواهد.

وی با بیان اینکه نگفتن حرف کاری را حل نمی‌کند، تأکید کرد: گفتن و به تفاهم رسیدن راهکار است، همین امشب با دانشجویان جلسه دارم و حتی امروز با کسی که کف خیابان می‌آید باید حتماً حرف بزنیم و حرفش را گوش دهیم. اصحاب فرهنگ و هنر هم حتماً پیشنهادها و برنامه‌هایی دارند، ما دستمان در مقابل حرف حساب بالاست.

به گزارش ایسنا، جان‌نثاری خاطرنشان کرد: من دبیر شورای تأمین استان هستم و در امنیتی‌ترین جلسات حضور دارم، از طرفی رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان هستم. بارها گفته‌ام هیچ‌کسی حق ندارد رسانه را محدود کند، فقط اگر شورای تأمین مطلبی را صراحتاً منع کرد همه باید عمل کنند، در غیراین‌صورت پذیرفته نیست.

وی با تأکید بر اینکه رسانه باید حرفش را بزند اما منصفانه و حقیقی، گفت: بارها پیش آمده که رسانه علیه من حرفی زده که واقعیت نداشته و گفته‌اند شکایت کن، اما می‌گویم اشکالی ندارد. ما آمادگی برای شنیدن داریم، اما مشروط بر اینکه حرفمان را خانوادگی بزنیم.

علی تمنایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه دو سال درگیر ویروس کرونا بودیم، اما امروز در کنار هم‌نشست‌هایم، گفت: امروز قدر سلامت را می‌دانیم. امنیت هم از همین مقوله است و اهمیت زیادی دارد.

ایسنا نوشت، وی با اشاره به اینکه کشور ما در زمان و مکان مهمی قرار دارد، گفت: باید به سهم خود تلاش کنیم امنیتی که وجود دارد را حفظ کنیم، همان‌طور که برای رفع و ریشه‌کنی کرونا همراه و همدل شدیم، امروز هم وظیفه داریم هرکسی به سهم خودش برای امنیت قدم بردارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: امروز وظیفه هنرمندان بسیار مهم و حساس است، چراکه اگر تفکری در قالب هنر نگنجد مانا و ماندگار نخواهد بود.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید