دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » جشنواره ملی زرشک فرصتی برای معرفی خراسان جنوبی است

استاندار خراسان جنوبی:

جشنواره ملی زرشک فرصتی برای معرفی خراسان جنوبی است

کد خبر: 1728

استاندار خراسان جنوبی گفت: جشنواره ملی زرشک فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، معدنی و سرمایه‌گذاری است که باید با هم‌افزایی و کار تیمی محقق شود.

رخدادشهر: جواد قناعت عصر یکشنبه در نشست شورای سیاستگذاری جشنواره ملی زرشک افزود: ثبت جهانی چهار اثر تاریخی، طبیعی و صنایع دستی خراسان جنوبی نشان از اصالت این استان است اما از ظرفیت‌های گردشگری به‌خوبی استفاده نشده که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: خراسان جنوبی چند محصول مزیت‌دار مانند زرشک، زعفران و عناب دارد که به این محصولات شناخته می‌شود و برای رونق این محصولات باید از چرخه تولید تا بازاریابی و فروش برنامه‌ریزی صحیح داشته باشیم که یکی از اهداف مهم جشنواره ملی زرشک است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر فعالیت بخش خصوصی قوی در حوزه محصولات کشاورزی اظهار داشت: سرمایه‌گذاران این بخش باید دعوت شوند که چرخه فرآوری تا فروش محصول کامل شود.

وی معرفی محصول زرشک در سطح ملی و فراملی، معرفی ارزش‌های دارویی و اقتصادی زرشک، توجه شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی به فرآوری، جذب سرمایه‌گذار برای توسعه صنایع تبدیلی و غذایی، تقویت معیشت کشاورزان از طریق ایجاد ارزش افزوده و کمک به بازاریابی را از اهداف برگزاری جشنواره زرشک برشمرد.

قناعت تصریح کرد: تقویت معیشت خانواده باعث ماندگاری روستاییان در روستا و حتی مهاجرت معکوس می‌شود که این جشنواره باید معیشت کشاورزان را در اولویت برنامه‌ها داشته باشد.

وی گفت: کار جشنواره زرشک نباید محدود به یک هفته باشد و کمیته‌های جشنواره برای تحقق اهداف مد نظر فعالیت خود را به طور مستمر در طول سال انجام دهند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: در حوزه اجرا انتظار این است مهمان‌هایی که دعوت می‌شوند مورد تکریم قرار گیرند و مهمان‌نوازی مردم خراسان جنوبی در این جشنواره نمایان شود.

وی با تاکید بر اینکه جلوی هرگونه اسراف گرفته شود افزود: جشنواره با ایجاد محتوای غنی باید سبب تعامل اثرگذار شود.

قناعت گفت: کار تیمی بسیار پسندیده است و انتظار از فرمانداران به عنوان متولیان شهرستانی مراقبت همه‌جانبه در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های جشنواره خواهد بود.

وی افزود: پیوست رسانه‌ای قوی از موضوعات جدی است که باید در اولویت باشد زیرا این جشنواره چند منظوره در حوزه‌های تکمیل چرخه تولید، حساس کردن فعالان بخش کشاورزی، گردشگری و سایر ظرفیت‌ها است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی پیامک جشنواره زرشک برای همه مسافران هوایی و زمینی استان ارسال شود گفت: با صدا و سیمای کشور مکاتبه لازم برای اطلاع‌رسانی در سطح ملی انجام و از ظرفیت سایر رسانه‌ها نیز استفاده شود.

ایرنا نوشت، جشنواره ملی زرشک از ۲۱ تا ۲۷ مهر امسال در پنج شهرستان استان خراسان جنوبی شامل شهرستان‌های زیرکوه، قاینات، سربیشه،‌ درمیان و بیرجند برگزار خواهد شد.

مراسم افتتاحیه این جشنواره ۲۱ مهر ماه در بزرگترین باغ زرشک خاورمیانه واقع در روستای افین شهرستان زیرکوه با حضور جمعی از مسوولان کشوری، صاحبنظران و تولیدکنندگان برگزار می‌شود.

۹۸ درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود و ۵۰ هزار خانوار مستقیم و غیرمستقیم از این محل امرار معاش می‌کنند.

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید