پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » 29مدرسه در زمین لرزه خوی دچار خسارت شدند/مشارکت ۳۰۰ نفر جهادگر در آوار برداری

29مدرسه در زمین لرزه خوی دچار خسارت شدند/مشارکت ۳۰۰ نفر جهادگر در آوار برداری

کد خبر: 1718

 زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در ساعت ۳:۵۱ روز چهارشنبه ۱۳ مهر شهرستان خوی را لرزاند. این زمین لرزه باعث مصدوم شدن تعدادی از افراد و آسیب دیدن بعضی از واحدهای مسکونی شد.

رخدادشهر: زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در ساعت ۳:۵۱ روز چهارشنبه ۱۳ مهر در عمق ۱۰ کیلومتری شهرستان خوی رخ داد. به دنبال این زمین لرزه  ۱۱۱۳ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند از این تعداد بیش از ۸۰۰ نفر بر اثر ترس و وحشت زلزله هنگام فرار دچار آسیب شدند که اکثر مصدومان مداوا و تنها ۸۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند. همچنین این زمین لرزه باعث بروز خسارت بالای ۸۰ درصد به۴۶۹ واحد مسکونی شد.

ساعت ۹:۰۲ : مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۲۹ مدرسه در اثر زمین لرزه خوی دچار خسارت شدند.

جواد جنگی با اشاره به وضعیت مدارس آسیب دیده از زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ۱۳ مهرماه در شهرستان خوی با بیان اینکه ۸ اکیپ به صورت میدانی از فضاهای آموزشی شهرستان خوی بازدید به عمل آوردند،خاطر نشان کرد: بر اساس برآورده اولیه از ۶۰ آموزشگاه بازدید شده، ۲۹ مدرسه دچار آسیب شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش برای تداوم آموزش دانش آموزان مدارس آسیب دیده راهکارهای مناسب را پیش بینی خواهد کرد،گفت: با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان، ترمیم و بازسازی مدارس آسیب دیده در زلزله شهرستان خوی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: تا پایان فرآیند بازسازی مدارس آسیب دیده، استفاده از شیفت بعد از ظهر مدارس همجوار و آموزش مجازی در دستور کار قرار دارد.

 

عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی آغاز شد 

ساعت ۱۰:۰۲ :معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از آغاز عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی خبرداد.

یاسر رهبردین در گفت و گو با ایسنا افزود: با توجه به وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری بامداد ۱۳ مهرماه در خوی که خساراتی به واحدهای مسکونی شهرستان وارد کرد با دستور معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی عملیات آواربرداری از مناطق زلزله زده با حضور مسئولین استانی و شهرستانی آغاز شد.

وی ادامه داد: عملیات آواربرداری توسط ۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین از روستای موسی قلی کندی که کانون زمین لرزه بود آغاز شد که انتظار می رود در کمترین زمان ممکن عملیات آوار برداری انجام شود.

 رهبردین خاطر نشان کرد: پس از اتمام عملیات آواربرداری با توجه به سرمای زودرس در منطقه عملیات بازسازی آغاز می شود که همکاری مردم و نهادهای خدمات رسان می تواند در تسریع عملیات یاری رسان باشد.

مشارکت ۳۰۰ نفر جهادگر در آوار برداری زلزله خوی

ساعت ۱۳:۵۱ :فرمانده سپاه خوی گفت: ۳٠٠ نفر در قالب گروه های جهادی برای عملیات آوار برداری مناطق زلزله زده خوی مشارکت دارند.

سردار علایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۳۰۰ نفر در قالب گروه های جهادی برای آوار برداری و تخلیه منازل مناطق زلزله زده خوی بکار گیری شدند. 

وی افزود : حدود ۱۰ دستگاه سنگین و نیمه سنگین در این آوار برداری مشارکت دارند .

وی بااینکه انتظار می رود آوار برداری در مدت یک هفته به اتمام برسد، تصریح کرد : با تمام توان و قدرت عملیات آوار برداری در کمترین زمان ممکن به اتمام می رسانیم تا با توجه به آغاز فصل سرما ساخت منازل حادثه دیده شروع شود .

ایسنا نوشت، سردار علایی تصریح کرد : نیروهای بسیج و سپاه از دقایق اولیه زلزله خوی پای کار بودند تا مشکلات و آلام مردم حادثه دیده به حداقل برسد. 

فرمانده سپاه خوی بر مشارکت همه دستگاه ها خدمات رسان برای بازسازی و بازگشت زندگی به روال عادی در مناطق زلزله زده تاکید کرد و گفت : مردم سرمایه های ارزشمند نظام هستند و خدمت بی منت در اولویت کاری نیروهای بسیجی و سپاهی قرار دارد. 

انتهای پیام/

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید