دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » هیچگونه کمبود سرُمی در کشور نداریم/ ظرفیت تولید سرم به ۱۶ میلیون عدد خواهد رسید

هیچگونه کمبود سرُمی در کشور نداریم/ ظرفیت تولید سرم به ۱۶ میلیون عدد خواهد رسید

کد خبر: 1493

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هیچگونه کمبود سرمی در کشور نداریم.

رخدادشهر: بهرام دارایی رییس سازمان غذا و دارو در واکنش به برخی اظهار نظرها درباره کمبود سرم در کشور اظهار داشت: خوشبختانه با تدابیر لازم هیچگونه کمبودی در زمینه سرم در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو به خوبی وضعیت کمبودهای دارویی را رصد می‌کند افزود: برخی از افراد بدون اطلاع از وضعیت داروها اقدام به اظهار نظر می‌کنند، این موضوع درحالی است که ما هیچگونه کمبود سرم در مراکز درمانی نداریم.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به فرستادن بیمار به خارج از بیمارستان برای تامین سرم افزود: این اتفاق معمولاً در بیمارستانهای خصوصی توسط برخی افراد سودجو اتفاق می‌افتد تا بتوانند سرم موجود را ذخیره کنند. این کار خلاف مقررات بوده و بیماران تخلفات را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش کنند.

دارایی با اشاره به وضعیت مصرف سرم در کشور افزود: به دلیل گرمای شدید در تمام نقاط دنیا وضعیت مصرف سرم افزایش چشمگیری داشته است و ما نیز به نسبت سال گذشته با افزایش ۴۰ درصدی مصرف سرم مواجه هستیم.

وی افزود: درحال حاضر ظرفیت تولید سرم در کشور ما ۱۴ میلیون عدد در ماه است که به صورت ماهانه در بیمارستانها و مراکز درمانی بدون وقفه توزیع می‌شود که دو خط تولید جدید نیز تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد و این ظرفیت به ۱۶ میلیون عدد خواهد رسید.

فارس نوشت، رییس سازمان غذا و دارو درخصوص برخی اظهارات درباره ارسال سرم به کشور عراق نیز توضیح داد: هیچ سرمی از کشور ایران به عراق ارسال نشده است، بلکه هلال احمر سرم مورد نیاز موکب‌های درمانی را از کشور ترکیه خریداری و توزیع کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد با جوسازی به دنبال منافع سیاسی هستند درحالی که کشور عراق تدارک لازم را برای میزبانی از زائران اباعبدلله (ع) دیده بود و تدارکات دارویی موکب‌های ایرانی توسط هلال احمر انجام شده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
سرم, سازمان غذا و دارو
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید