یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » خراسان رضوی میزبان بیشترین مسافران تعطیلات مهرماه است

خراسان رضوی میزبان بیشترین مسافران تعطیلات مهرماه است

کد خبر: 1458

  دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور از افزایش تعداد مسافران در شهرهای غربی و شهرهای شمالی کشور در تعطیلات اربعین خبر داد و درخصوص تعطیلات پایان ماه صفر نیز گفت: خراسان رضوی بیشترین مسافران تعطیلات مهرماه را خواهد داشت.

رخدادشهر: هرچه به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم اخبار تردد زائران در مرزها و ترافیک ایجاد شده و شرایط بوجود آمده نیز بیشتر و داغ‌تر می‌شود. از یکسو خبرها از ترافیک ۱۵ کیلومتری در «مرز خسروی»، ممنوع شدن سفر و درخواست‌ها برای‌ عدم حرکت و سفر به مرزهای ایران و عراق حکایت دارند و از دیگر سو مسئولان استان‌های غربی و مرزی کشور درصدد ایراد تمهیداتی برای اسکان زائران ایرانی برآمده‌اند که پشت مرز مانده‌اند. 

در این میان با توجه به آنکه ستاد اربعین برای ساماندهی سفرهای این تعطیلات راه‌اندازی شده از این رو ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور فعالیت خود را بر تعطیلات آخر ماه صفر که هفته نخست مهرماه است، متمرکز کرده است. 

سیدمصطفی فاطمی (دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور و مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی) در این خصوص به ایلنا گفت: با توجه به فعال شدن ستاد اربعین، در تعطیلات پیش رو، تقریبا ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور نقشی ندارد چراکه به نوعی آن‌ها جایگزین ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور شده‌اند و از نظر قانونی اجازه ورود نداریم و وزارتخانه میراث و گردشگری نقش کارکردی دستگاهی خود را دارد. 

او ادامه داد: درحال حاضر علاوه بر افزایش نظارت بر سرویس‌های بهداشتی بین راهی و تاسیسات گردشگری، سعی داریم وظایفی که برعهده ما گذاشته می‌شود را انجام دهیم. البته که با توجه به بررسی‌هایی که داشتیم، علاوه بر شلوغی و حضور زائران در شهرهای مرزهای غربی کشور، شاهد انجام سفرهای متعدد به شهرهای شمالی نیز هستیم. 

فاطمی خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه در تعطیلات پیش رو، بیشترین تمرکز بر سفر زائران به عراق است و اربعین مطرح است، بیشتر اتوبوس‌ها به شهرهای غربی اعزام شده‌اند و این امر سبب کمبود خودرو در سطح کشور شده و سعی ما بر آن است تا با انجام رایزنی با دستگاه‌های مختلف این مشکل را بخصوص برای تورهایی خارجی رفع کنیم. تامین ارزاق عمومی و توجه به بحث اقامت در مراکز استان‌ها را مد نظر داریم. 

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به آنکه این روزها علاوه بر ساماندهی سفرهای تابستان باید به فکر سفرهای پایان ماه صفر نیز بود، گفت: به محض اتمام تعطیلات تابستان، در هفته‌های نخست مهرماه با تعطیلات پایان ماه صفر روبه رو خواهیم بود که مصادف با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام رضا (ع) است. در این راستا استان خراسان رضوی بیشترین میزان مسافران را خواهد داشت. 

فاطمی ادامه داد: با توجه به تعداد مسافرانی که در تعطیلات مهرماه به خراسان رضوی سفر خواهند کرد، سعی کردیم استان‌های همجوار را به عنوان استان معین قرار دهیم تا امکانات و خدمات لازم خراسان رضوی راتامین کنند. البته از تمام استان‌های کشور برای تامین نیازهایی که خراسان رضوی اعلام کرده، کمک گرفته‌ایم. 

ایلنا نوشت، او یادآور شد: بخشنامه‌های لازم به استان‌ها اعلام شده است. وظایف استان‌هایی که در طول مسیر سفر زائران قرار دارد، مشخص و ابلاغ شده است. پیش‌بینی ما آن است که بیشترین حجم سفر در مهرماه به سمت خراسان رضوی باشد. 

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی همچنین به روز جهانی گردشگری و آغاز هفته گردشگری اشاره کرد و گفت: باتوجه به آنکه روز جهانی گردشگری که ۵ مهرماه است با شهادت حضرت امام رضا (ع) همزمان شده است، از این رو هفته گردشگری را از ۶ ماه آغاز خواهیم کرد و تا ۱۱ مهرماه ادامه خواهد داشت. علاوه بر شعار جهانی روز گردشگری، شعار ملی نیز خواهیم داشت و رویکر وزارتخانه را در حوزه گردشگری معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید